Katter iFokus

Katter

Etikettandra-djur
Läst 3199 ggr
spiritedaway
0

Everclean kattsand

Jag har testat många olika sorter men everclean är den som varit bäst hittills.
Men nu har de gjort mindre förpackningar men priset är detsamma. 

Är det bara jag som tycker att den inte håller lika hög kvalitet som tidigare? Jag tycker inte klumparna håller lika bra som de gjorde tidigare.

Visst, den ligger fortfarande i topp för mig men tyckte det var tillräckligt dyrt innan. Tungan ute

Nån annan som upplevt att det blivit sämre?

batcat
0

När vi hade innekatter förut använde vi alltid Pussi Compact och var nöjda med den (förutom att den tenderar att lukta lite illa).

Så nu när jag skaffade en  ny kisse köpte jag Everclean (första gången jag provar den), den där sorten som ska ge starka klumpar. Jag tycker klumparna ramlar isär väldigt lätt, mycket lättare än jag minns att jag tyckte Pussi gjorde. Så nu när jag behövde ny sand köpte jag Pussi och blandade in i EverClean så kanske man får det bästa av båda två - bra klumpar och luktfritt.

spiritedaway
0

Jag jag har upplevt att everclean inte ger lika starka klumpar som tidigare. Jag har använt den här kattsanden i ca 2 år nu och alltid tyckt att det klumpat riktigt bra.

men först nu tycker jag att det har blivit lite sämre än vad det varit tidigare. Men fortfarande bra förstås.

pussi compact har jag inte hunnit testa än tror jag.

LinaK
0

Håller med dig faktiskt. Tycker inte heller det är riktigt samma kvalité som förr. Tycker det dammar om sanden, det blir inte lika bra klumpar och katterna luktar Kattsand dygnet runt (har hon inte gjort innan) Och fult gjort att dom har gjort förpackningarna mindre utan att informera om det, och utan att ändra på prislappen. Skrikandes
Man borde egentligen skicka ett litet klagomail till dom.

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

spiritedaway
0

Då kanske det faktiskt är sant, och inte bara jag som inbillar mig att det är sämre än förut.

Ja det tycker jag med var väldigt dåligt, för det var ändå över 1 kg som försvann om jag minns rätt. De gamla förpackningarna hade väl 11.3 kg eller något sådant?

Jag tror faktiskt jag ska ta och göra det. Och så kan jag klaga på att deras lavendelsort gav mig andningsproblem Tungan ute Den sorten köper jag absolut aldrig igen. Dammade  och gjorde så att katterna luktade som att man sprayat parfym på dom. Jag kunde typ inte rensa kattlådan utan att få det jobbigt att andas och jag har aldrig varit särskilt känsligt mot något.

Bombay
0

Vad är det för sorts EverClean, ni har använt? Vi använder MultiCrystals och den har fungerat över förväntan, men det ska också tilläggas att vi har lådan i ett badrum.

Har testat flertal av olika sorter. Men återkommer hela tiden till Everclean. Vi har två lådor, en med MultiCrystal och en som vi varierar med olika typer utav sand och tillverkare för att se ifall vi hittar något bättre.

Håller med #4, vad tänkte dem med när dem skapade lavendel, fungerar fin fint på en katt som inte är gosig. Det luktade lavendel i hela lägenheten när katterna började rejsa runt.

//Daniel

LinaK
0

Vi använder "Ever Clean Multiple Cat", den tycker jag har förändrats i kvalité sen vi började använda den (ca 3 år sedan) Nästa gång ska jag testa Multicrystals som du #5 använder. Kanske är den bättre Glad

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

spiritedaway
0

Jag använder lite olika sorter men de senaste 2-3 ggr har det nog varit multiple cat. Det är den jag har använt mest under de här 2 åren. Kanske ska man ta och testa multicrystal nästa gång då Glad

cillisw
0

Jag använder Everclean multicrystals, den är så underbart bra! Jag tycker även att lavendel var bra. Testade multiple cat men vart inte alls så förtjust i den! Men multiple cat är helt otroligt bra om man skulle gämnföra med all annan "skitsand" av andra märken! Men multicrystals är min favorit! :)

MariannE11
0

mina akutkatter använder Everclean multicrystals….än så länge är det bara småkattungarna som hittat det så jag har kanske ingen korrekt bedömning….men för dom små funkar det bra…den med lavendel är väl den med doft?… den använde jag själv förut till mina egna katter då jag har en hankatt som luktar som en surströmmingsburk efter toabesök….jag har bytt nu till annan sort som jag tror heter Classic…ungefär samma stuk fast i tung påse…det är nog 10 kilo i den…å eftersom jag har mr Surströmming så har jag den med doft:babypuder….Flört

våga vägra golf o fiskbullar   o håll dej in i  det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

LaSadie
0

Vi hade Katty innan då vår första katt hade haft den hemma hos sig och vi fortsatte att köpa den till katterna fram tills nu. Hade hört om Ever Clean att den var bra men aldrig tagit tag i det =)
När kattungarna kom så testade vi olika sorter och blev rekomenderade, efter kommit över äta-kattsand-stadiet, av pappakatts ägare att använda EverClean (extra strenght). Och damn…! den är ju super! Klumpar bra och klumpar håller när man rensar lådan. Så himla bra! Och luktar inte ^_^
Och kattungarna ääääälskade den XD Inlednignsvis så lekte dom med den, grävde som bara den så sanden bara sprutade ut XD

Nu har vi tre katter och tänker inte byta tillbaka =) Katterna tycker om den och vi hade lite problem med en katt som protestkissade om lådan inte var nästintill klinisk ren men det har hon inte gjort sen vi skaffade sanden =) Tjohoo

spiritedaway
0

Jag skrev ett mail till dom förresten, och de har tydligen haft problem med nån leverans men att det ska återgå till det normala senare.

Anna-kB
0

Jag köpte Ever Clean nu för att testa, men när jag rensar lådan så fallar en del "klumpar" isär. detta gör att jag inte får bort allt. Hur ren ska lådan vara? kan man låta några mörka korn vara kvar? Har det betydelse vilken "spade" man använder när man rensar.

Hon som sålde kattsanden sa att man inte behöver byta allt i lådan utan bara fylla på, men jag känner att det börja lukat efter en vecka. är det normalt eller?

spiritedaway
0

#12 Det låter inte särskilt normalt för att everclean brukar hålla mycket bättre än så. Och hos mig har sanden aldrig börjat lukta illa.

Men som sagt, de senaste 2-3 ggr jag har köpt sand har klumparna ej hållt lika bra.
Och i mailet jag fick från everclean sa de att de hade haft problem med en leverans och att man kunde gå tillbaka till affären om man hade kvar sitt kvitto. Och ta med sig kattsanden förstås. Har du det skulle du ju kunna ringa och fråga på affären där du köpte kattsanden.