Katter iFokus

Katter

Etikettandra-djur
Läst 1100 ggr
spiritedaway
0

Möte med en hund

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Igår skulle jag och min sambo vara hundvakt och jag förberedde inne i sovrummet för att jag antog att det var där katterna skulle vilja vara och då skulle jag kunna stänga dörren ifall de behövde lugna ner sig och få vara ifred.

Och det hade jag alldeles rätt i för katterna gick mer än gärna in i sovrummet och stannade där. Men redan på kvällen så började Sheri gnälla och ville ut. Okej tänkte jag och höll fast hunden så hon inte skulle springa till katten.
Hunden Troja låg snällt still och Sheri var till min förvåning jättenyfiken på Troja och kunde inte låta bli att försöka våga gå nära.

Jag antar att hennes möte med min kompis lugna pudel har gjort att hon har lättare med hundar nu? Det tog ca 2 dygn innan Sheri vågade lukta på pudeln som är en jättelugn hund. Och den här gången tog det bara ca 3 timmar innan hon började våga gå nära en rätt så busig hund Tungan ute

Här kommer i alla fall lite bilder på deras lilla möte Glad

Första bilden: en nyfiken Troja som just sett katterna

spiritedaway
0

En liten suddig bild på en Sheri som först spanar från ett säkert avstånd uppe i klätterställningen

spiritedaway
0

Sheri sitter vid stolen och spanar. Men där satt hon bara still i några sekunder innan hon var tvungen att gå lite närmare.

spiritedaway
0

Sakta men säkert Tungan ute

spiritedaway
0

Ska man våga lukta?

spiritedaway
0

Japp det ska man! Tungan ute

Sheri petade även på tassen en gång, men längre än så höll inte hennes mod. Men såhär höll det på rätt mycket. Sheri kunde verkligen inte hålla sig borta från Troja.

Men den här utvecklingen på mindre än ett dygn tycker jag var rätt "coolt" ändå Glad Trodde katterna bara skulle sitta och vägra komma ut från sovrummet under hela tiden hunden var där.

Även Greta gick runt lite grann men vågade inte gå nära Troja.

Kattilaforsens
0

Vilka söta bilder på hund och katt!Glad

spiritedaway
0

#6 ja tyvärr visar inte bilderna hur nyfiken Sheri var. Hela hon lyste av nyfikenhet Glad

Kattilaforsens
0

#7 Jo, men det tycker jag nog att man ser. Särskilt när hon hoppat ner på golvet och sakta men säkert närmar sig vovven.Glad

spiritedaway
0

Så bra Glad Det var så kul att se. Hade varit tråkigt om de inte hade vågat sig ut alls bara för att vi bestämde oss att vara hundvakt.

siddelina
0

Underbara bilder! Jag får intrycket av en nyfiken liten dam som verkligen vill hälsa på vovven. Roligt att det funkade mellan hund och katt, det är inte så ofta man ser det …

spiritedaway
0

#10 Jag blev väldigt förvånad för jag förväntade mig verkligen inte detta. Men hade vi låtit hunden göra som hon ville hade nog inte Sheri vågat lika mycket eftersom det är en väldigt busig hund som älskar katter men förstår inte riktigt deras språk Tungan ute

Hundens matte förklarade att det spelade ingen roll om katten fräser och smäller till hunden på nosen för då vill hunden bara fortsätta leka ändå.

Men det hjälpte säkert en hel del att Sheri tidigare fått vänja sig vid en väldigt lugn pudel.