Katter iFokus

Katter

Etikett: utanför-ämnet
Läst 2315 ggr
PlusPlus
0

En liten sötnos är snart min =)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här är min lilla bebis =) Elr ja han  är min i Juli då han är redo att lämna mamma. Väldigt passande eftersom jag har sommarlov då så den inte behöver vara själv. Han ska bo med mig i lght. Vi har haft katt i familjen under hela mitt liv men de här blir den första som är min egna och jag bor inte hemma längre, så har ni några praktiska tips, typ vad som helst?
Han är heelt bedårande =) Smälter bara ja tittar på kortet =)

stjernfelt
0

Naww så sööt!

Vad är det för ras?

Fissa del fler från kullen? ett bra tips är nämligen att ha två syskon. Din lilla bebbe kommer då att få sällskap när du jobbar eller går i skolan. Det kvittar hur mycket man leker med sin katt, en till kisekompis är den bästa kompisen!!

Ett annat tips är att försäkra honom så fort du kan! Du får bra rabatt om du försäkrar honom så länge han är liten.Plus att småkatter är riktiga små vildar, det kan hända mycket! Sen bör du märka honom aningen med chip el tatuering. Då får du mer rabatt och om han skulle springa bort är det mycket större chans att du får hem din lille kisemis.

Och så självklart vaccinera honom, även om han är innekatt kan man råka dra in sjukdommar med skor och dylikt.

En sån moralpredikan detta blev Skäms Hoppas du tar det rätt…

Jag får snart hem 2 syskon,(Rakel och Mercedes) längtar! Att ha kisungar är jobbigt men bara såååå underbart!

Lycka till

http://kisekatterna.zoomin.se

modellflickan
0

Vilken sötnos! :)

[SusannaK]
0

Mjjjaaauuuu så söt!Kyss

LinaK
0

vilken sötnos :) Grattis!!

// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

[Daisy-Moa-Elsa]
0

Jösses sån liten raring, förstår du längtar efter din egen katt.

isa
0

Åh lilla gosingen! Vad söt ! Kommer han att bli röd i färgen?

Skruttan-1
0

Tyst oh plågas du med visa så dör liten sötsak för Flört

[nadvard]
0

Åh så söt! :)
Första dagen kan det vara bra att bara låta katten vara i ett rum och låta den undersöka där först. Var även i rummet så mycket du bara kan, och prata lugnande till den lilla ungen :)
Också såklart massa lek och gos! :)

Johan242
0

så söt Glad

Kattilaforsens
0

Jättesöt! Grattis!

MartinaFrick
0

Åh, vad gullig! Lycka till med nya kisen!!

spiritedaway
0

Så söt :)

PlusPlus
0

Tackar för tipsen, bedårande liten kissemiss är h'n. Troligtvis en hane men vet inte än. Inte särskillt gammal. Det är bara h'n i kullen, inge syskon :( Annars hade nog ett syskon fått flytta med. Mamma tycker jag ha för liten lght för att kunna ha katt, bor i en etta men den är ganska stor och det är liksom hall för sig och köksdel för sig osv så kissemissen kan ju gå undan om h'n skulle känna för de. En annan grej också, hur ligger det egentligen till med de billiga fodren som finns på vanlig matvaruhandel? Är den totalt ur kass??

PlusPlus
0

Just det, ras. Det är en blandras. H'n är en fjärdedel perser och resten vanlig bondkatt tror jag =P Han har lite kortare nos och päls som en exotic

[Daisy-Moa-Elsa]
0

Man ska inte glömma att katter lever på höjden med så jag tror inte din etta är för liten inte. Gäller bara att aktivera missen nu när den är ensam, men vem vet kanske hittar du en liten kompis till den nån annansstans :-)

I butiksfodrena finns mest spannmål och det är ju inte det ultimata för katter inte. Såg en uträkning på Bromma Zoo lite snabbt och dagspriset för lite olika fodertyper låg typ mellan på 2-3 kr, så jag tycker du ska ta en sväng till din Zoo butik och prata med dem och se vad som passar din misse bäst.  Protein mättar bättre än spannmål.

PlusPlus
0

Hmm okej. Ja jag får missen under sommarlovet så ja kommer iaf vara hemma =) Ja den billiga maten ser så j*k*a tråkig ut =P Ser inte gott ut, är de samma med blötmaten också? Vi har alltid köpt friskis torrfoder elr vad de heter och blötmaten brukade vara mjau elr den med en svartvit katt på. Fast de var väl visserligen ute katt också som gick och käka paddor å möss stup i kvarten, nu när de blir innekatt är de väl lite extra viktigt att den får i sig allt som behövs för att må bra. När den inte direkt kan bar gå ut och jaga.

stjernfelt
0

Hej

Som #15 skrev katter lever på höjden också och kan du ha en så kan du säkert ha två. Fodret är viktigt, köp inget foder i mataffären. Gå till din lokala zooaffär, tänk på att ju större säck du köper desto billigare blir kilopriset, mycket pengar kanske på en gång men sen räcker det jättelänge och din katt får ett toppenfoder. Tänk bara på att försluta påsen ordentligt så inte smaken försvinner. En annan fördel med att ge katten kvalitesfoder är ju att du förmodligen kommer att minska dina veterinärkostnader.

LYCKA TILL

http://kisekatterna.zoomin.se

[SusannaK]
0

Har du inga nya bilder som man kan få kika påKyss

PlusPlus
0

Har bara fått en bild skickad än så länge, ska be han skicka fler så fort han är hemma =P

EMfe
0

Åh så söt! :D Är han helröd? Eller har han vitt i sig? :)

Skruttan-1
0

Jag tycker att funderar du på  foder tips själv så ger vi RC men ska byta/testa orijien lr hur den stavas då denna har fått bra omdöme :) och våran katt har tröttnat lite på sin RC mat just nu. Men titta under foder där kan du se o hitta bra tips om de flesta foder , friskas torrfoder är iaf inte bra du tjänar på köpa vettigt foder till katten både friskhet och pengarfrånten. Lika så finns det vettiga billiga Kattsand :)

PlusPlus
0

Haha okej =) JA hellre en frisk misse med en slant mindre i plånboken än en missnöjd sjuk misse med äckligt foder. =)

PlusPlus
0

Har fler bilder nu :) Lägger in en länk till en bdb