Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 695 ggr
[helenal]
0

klara sig en natt själva?

På fredag ska jag och min kille soa hos hand föäldrar. Hans pappa ska följa med hos till udevlla på lördag och hämta hunden,och dem bor nära där. Nu till min fråga. kan katterna klara sig själv? va ska jag tänka på att lägga fram? tänkt ställa fram  två sk+lar med torrfoder…

Leffe
0

Glöm inte vattnet
De kommer att gå bra

Mymlan
0

De klarar sig en natt, ge rikligt med mat och vatten. OBS jag rekommenderar ej att lämna kattungar ensam ett dygn med tanke på deras lekhumör, nyfikenhet så kan de råka ut för ngt i hemmet. Samt att katt som visar ngn form av att vara sjuk ej heller ska lämnas ensam.

Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.

I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.

Smile to the world, than the world smiles to you

[helenal]
0

de har varit ensamna ett dyng förrut med oc då sov de bara hela tiden:) de va pigga och lekte i två dyng efteråt hhe. Undra hur dem kommer reagera nr vi kommer hem md en vovve, hhhhe. ja vatten får jag i nte glömma.. tänkte mest på kattlådan….

skogsdimmans
0

Har man ingen möjlighet till att fixa någon som kanske går dit på kvällen och tömmer lådan och tittar till katterna så är det bara till att ladda upp med mat och vatten och extra låda/lådor!
Det kommer gå jätte bra =)

[helenal]
0

tänkte lägga upp en burkmat och tå skålar med torrfoer, tänker byta buren precis innan vi åker. ska föröska fixa ngn som kan hjälpa med kattlådan. direkt när jag kommer emd hunden får jag både lägga upp mat till den för den kommer vr JÄTTE hungrig plus lägga upp mat ill katterna och tömma kttlådan(: hhee de blir mkt på en gång.. men katterna kommer bli helt till sig så at de inte ens tänjer på att äta:P

AgnetaK
0

Ta det lugnt du med hunden, när ni kommer hem. Låt nummer 1 vara att låta hunden utforska sitt nya hem och låt djuren spana på varandra. Sen kan du ta itu med utfodring, både till hund och katt, och sen kattlådor. Tycker jag. :)  Men det kanske var något sånt du menade.

Har du funderat på hur djuren ska få mötas? Lycka till i helgen!

[helenal]
0

haha o kanske… de. dem e npog inte så hungriga just då. får göra utfodrningen sen.. men blir bara så nervös att e ska vara JÄYTE hungriga:( jag e väldigt nojjig me sånt. men kanske inte så bra att stressa… utan först välkomna hunden sen mat.

nej jag vet inte.. katterna  eju hemma själv en natt så jag antar att jag ska låa dem hälsa på varandra direkt faktiskt. så får dem göra på sitt sätt. vill inte lägga mi i. eller vad tycker ni?