Tuggpinnar för katt
Är det någon som prövat tuggpinnar för katt? Köpte hem ett paket för att se vad de tycker (speciellt Pluto, så kanske han kan låta bli att tugga på mig och mina pennor…). Efter första försöket kan jag konstatera att de alla verkar gilla smaken, däremot är det si och så med att vilja tugga. Kisse tycker det är helt onödigt, och slickade bara på dem till jag bröt av ett par småbitar till honom. Lillan var helt på det klara med hur de skulle hanteras, och var ganska entusiastisk till en början. Hon tyckte dock att de var lite svårhanterliga när jag inte höll fram dem, så efter en stund tappade hon intresset. Pluto började med att tugga lite, men spottade sedan ut och såg allmänt fundersam ut. När jag höll fram pinnen gick det bättre. Så sammanfattningsvis verkar det som om tuggpinnarna visst kan vara intressanta, bara man orkar sitta och hålla i dem så katterna kan ägna sig enbart åt tuggandet…

Det är nog ungefär samma reaktion här… Annars används pinnarna som leksaker - och hunden äter upp dem:)

Hehe. Här är det Pluto som äter eller leker sönder allt möjligt. Som en liten valp :)