Katter iFokus

Katter

Etikettertillbehörutrustning
Läst 3693 ggr
TereseE
0

Snygg foderförvaring

Hur förvarar ni erat foder, ni som köper storpack?

Vi köper storpack av både katt-, hund och kaninmat. Har en fodertunna, men tycker de flesta är så fula. Funderar på någon annan lösning, som kan stå framme och se snygg ut.

Tips och bilder mottages tacksamt!

Loria
0

Skulle man kunna bygga nån slag pall/soffa variantr med uppfällbart lock… som på en kökssoffa, fast djupare.. jag har en vag vission, men måste nog fundera lite till…

[Norrbysa]
0

Jag har en stor burk med tätslutande lock som jag fyller på efterhand. Själva säcken har jag gömt i en garderob.

annape
0

Har fodret i fodertunnor. Inte så snyggt med stora tunnor med hund-,katt-,kanin- och hästmat, men praktiskt.
Till kaninerna har jag en mindre hink med lock som jag fyller på vart efter, med en målning med Kanin (ur Nalle Puh) på. Fast nu börjar det mesta av målningen lossna, eftersom hinken oftast blir lämnad ute.

Emmsa
0

Vovves mattunna står i klädkammaren och katternas mat ligger i kökssoffan :)

Jag blev som jag blev när jag blev som jag inte skulle bli!

SaraA
0

Har en fodertunna från Royal canin som jag tycker är helt ok. Ganska fint motiv så den passar in hyffsat.. =) Du får väl komma efter någon förvaringstunna eller liknande som passar din inredning hemma.

dara
0

själv har jag mina påsra i skåpet och några 2kilosburkar från royai canoin som jag kontinuerligt fyller på

evrekaw
1

Har en trappskrubb där säcken får stå. Har dock funderat på att köpa en sån där tunna med tätslutande lock jag såg på "granngården" eftersom det är lite svårt att återsluta de stora 15 kg säckarna…

"There is nothing more despicable than respect based on fear."

Nuttinell
0

IKEA har ju ett gäng helt okej tunnor i serien knodd. Kanske vore nåt? Finns i många olika variationer iallafall!

Karizma
1

Jag har en bra foderhink som ingick i när vi köpte storsäck med RC foder en plåthink med kissar på jätte fin dock var det inte lock med men vi skaffade ett passande plastlock. Men ett tips är att man kollar in hästaffärer där finns det flera bra fodertunnor :) enfärgade i plast snygga o bra stör inte hemmet :) går även att ha dom till sittplats i hallen med en kudde på :D

TereseE
0

Tack för alla tips!

Här hemma kör vi fortfarande säckar i förrådet och städskåpet…