Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 631 ggr
[helenal]
0

ångest..

har sån ångest när katterna inte vill leka. Jag kastar bollar till dem, dem vill leka till en början men  sen sitter dem bara där brevid bollen…. känns som de euttråkade. zorro går runt och jamar, och så fort jag leker med dem så är de bara intresserade en stund…har köpt såna tyg garn med kattmynta i från kss,trodde de skulle vara GALNA i den! i början när jag visade dem garnen så blev dem hel galna, men sen tröttnade dem på den också.. de mest följer efter mig och s¨å…

e oroliga att de inte trvis!!::(:((

Sessan1
0

Hej Helenal, så kan mina oxå beté sig, att dom inte vill leka, fast man försöker leka med dom.

[helenal]
0

jo men alltså de visar att de vill leka för så fort jg tar fram bollen som"låter" så springer de dit o när jag kastar den så springer de efter,men sen så sätter de sig bara brevid bollen,…

Calibra
0

sådär kan Morris göra oxå.. så tittar han på en en och undrar vad man håller på med :)

vad är det för garngrej du menar? *nyfiken*

Destany
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

hej helenal..

klart dina katter trivs.. Katter kommer in i perioder där de inte e så leksna längre.. Mina katter har oxå haft såna perioder men nu e de i full gång igen.. så du ska inte ha ångest för att de inte skulle trivas för du verkar vara en jätte bra ägare och det vet kissarna…

[helenal]
0

okej, får hoppas på att dem har dem perioderna. dem går runt och piper heeela tiden också..!!!

garn grej? svårt att förklara men dem e rätt små.. så har dem kattmynta i.. kn ta kort om jag hittar dem hehe..

evamojje
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Glad inget att oroa sig över dom leker när dom känner för det . kan rekommendera färgglada pingisbollar - katter giller både den färgglada färgen och hur den låter när den studsar på golvet och är dessutom lätta att skicka iväg för dom.Sen så finns det små tygsäckar med kattmynta i som gör katterna helt knäppa.Båda leksakerna finns på Zoo affären *L*…Mycket nöje…men som sagt oroa dig inte för att dom inte skulle trivas det gör dom säkert och att dom jamar beror säkert på att dom märkt att dom får din uppm'rksamhet då och det e ju toppen i deras värld Glad

Ha de bra

Eva & Mojje

Skicka ett sms med texten Katthem 25 eller Katthem 50 till nr 72970 så skänker du Stockholms Katthem motsvarande belopp.

[helenal]
0

a men jag bhar en orange sån pingisboll och en lila som förvärigt  borta,, och dem älskar den,men dem vill mest vara med oss… tiger går runt och piper..och när han piper säger jag: va e de älskling?så slutar han å går fram å myser(:

jessicakarf
0

Det är säkert inget att oroa sej för. Katter tröttnar fort på nya leksaker och lekar! Är dom kastrerade? Om inte så är det kanske dags! Det kan förklara skrikandet och rastlösheten isåfall.

EddaM
0

Köp en vippa o lek med dom med den. Då är du ju med i leken samtidigt som de har det roligt=) Mina älskar vippor med mycket fjädrar. =)

Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!

S*Luddhuvet´z

[helenal]
0

de är födda den 6/6..:) kanske är dags..

Terrierlina
0

Köp en laserpekare! Det är vår överlägset bästa leksak, katterna tröttnar aldrig… Den ena blir så till sig att hon piper om man bara tar i pekaren (den skramlar lite)….

jessicakarf
0

Ja då är det ju säkert hormonerna! Så det är nog dags snart.

[helenal]
0

ja vart köper man en såån?

coockie_87
0

jag har märkt att om man låter katterna ha leksakerna hela tiden tycker dom inte det är kul, så dom senaste leksakerna lägger jag i deras skåp och tar fram dom några gånger i veckan, dom älskar dom leksakerna =) så köp några leksaker och ta fram dom ibland =)

Terrierlina
0

#13 Menar du laserpekaren? Jag har köpt våran på Teknikmagasinet…

[helenal]
0

jassså=)

Faxlin
0

Ja, laserpekare kan jag verkligen rekomendera också. Här har vi kört slut på ett par stycken under åren. Men de är alltid lika roliga.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars