Kattens Dag den 27 november
Men det visste ni såklart redan, eller hur?:) Vad har ni tänkt att göra för att fira katten lite extra den dagen?
Personligen så kanske mina egna fyrbenta får lite extra god mat då. Men att skänka en extra slant till ett katthem eller dylikt tror jag kan vara en extra god idé en dag som denna.
Vad tycker ni? Vad kan man göra för att höja den fantastiska kattens status i samhället?

Ja du Pia, som jag har förstått det har de flesta djuraffärerna över landet lite extra evenemang den dagen (nu på söndag) och specialerbjudanden. Någon representant från kattfodertillverkare på besök, eller från katthem. I vissa zoo-affärer är det också fint besök med katter från katt-hem som söker nya mattar och hussar.
Någon annan som har tips på vart man hittar bra erbjudanden för katter och husfolk på Kattens dag?
Det enda jag sett är från Royal Canin, som ger bort supersöta små julgranskulor om man handlar mer än 2 kg. Vi har egentligen rätt fullt, men jag vill ju ha julgranskulorna så jag tänkte köpa några kilo extra… *sucker*

Åh, det låter ju gulligt, måste kolla om min handlare har det också, är det några kattrelaterade kulor eller bara vanliga julgranskulor??
Det är bilder på katter i dem.. såg jättefint ut på bild i alla fall. Det fanns reklam i vår affär för det. :)

Åh, det låter lagom kitschigt, sånt behöver man ibland:)

Hi, hi börjar du svara dig själv nu Pia?
Carola

Ja i avvaktan på att någon annan skall svara så får man ju "offra sig" för den goda sakens skull…:)