Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 4532 ggr
snodden3
0

ta bort katthår.....

hej kan någon ge mej ett bra sätt. att ta bort katthår från soffan … naturligtvis så .har man katter så får man aceprera ,att man hr katthår överallt.men man     kan kanske vill hålla efter det ialla fall….          hoppas på svar     

matte

Mona22
0

beror på vad du har för soffa. på tygsoffa kan man försiktigt dra med en kam, eller en borste man kammar katterna med.

på skinn bir det ju inte så mycket hår män där kan man ju bara ta en blöt trasa Tungan ute

elyse
0

Hemma hos oss använder vi oftast denna borste:

http://www.swecat.com/product.php/2033 och kan komplettera med en sådan där rulle man använder på kläder. Det fungerar bra, men det bästa är såklart att också vara noga med att vårda kattens päls. Ungefär varannan dag brukar jag borsta med en karda som drar åt sig löst hår: http://www.swecat.com/product.php/2888 och sedan en vanlig borste. Det blir en stor skillnad, tycker jag, jämfört med om man slarvar.

Theon
0

Jag brukar använda klädborste, klädrulle med tejp på (Fast det går så många rullar) eller en trasa som är lätt fuktad.

Gordis
0

Det absolut bästa sättet att få bort katthår är att ta på sig en diskhandske och bara dra över stället du vill få bort katthåret på.

Hyrrokkin
0

Jag rekomenderar också diskhandske. Och regelbunden badning och kamning av katterna :)

Hon2
0

Själv har jag en tygsoffa och jag brukar använda damsugaren, dock med ett mindre munstycke. Funkar fin fint!

Scilla
0

Jag har en röd sammetssoffa. Jaja, korkat jag vet, men den är snygg ;) Jag kör med fuktad trasa en gång i veckan och sen efterkör jag med dammsugaren och möbelmunstycket.

mariva
0

Dra med en fuktig disktrasa. Det blir små korvar av katthår som är lätt att plocka bort. Funkar jättebra!

Skruttan-1
0

säger med som #4 diskhanske :D dels för att jag har köprt med klädroller o gösses den tar ju slut så snabbt. Men så dammsuger jag soffan 2 gg i veckan eftersom jag ändå dammsuger o det e bra :D men imellan detta är det diskhanske jag fuktar o tjoffar av den smidigt,billigt och bra.