Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 4099 ggr
cillisw
0

Mirakelkammen

Hejsan!

Jag har hört så mycket bra om mirakelkammen så jag funderar stark på att köpa en. Jag antar att den kommer att fungera bra till min birmas päls, men det jag undrar är om den är bra till korthår också?

Cessy
0

Finns det någon länk till denna mirakelkammen? Har hört talas om en kam som skall vara jättebra, men har ingen aning om hur den ens ser ut eller var man kan köpa en sådan. Är det månne denna?

http://www.furminator.com/flash/cat.htm

Theon
0
#1 Den du länkade verkar ju jättebra!!! Vet du vart man kan köpa den?
[Daisy-Moa-Elsa]
0

Furminator är en annan än mirakelkammen, mer som en karda

Mirakelkammen ska vara Hindes mirakelkam, sök på google på det så kommer du finna tex att Aldells Hundservice säljer den via Blocket. Jag använder både och på mina kissar. Furminatorn tar bort väldigt mycket hår, speciellt underull. Mirakelkammen fungerar bäst på min långhårskatt, korthårskatterna tycker den är skön att bli kammad med men så mycket hår fastnar inte.

Hyrrokkin
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Mirakelkammen som man brukar tala om är Hindes Mirakelkam, som inte säljs i butik längre. Den finns ibland att hitta på tex. tradera, och den kända kattdomaren Eva Porat brukar visst ha med sig ett gäng på utställningar och sälja. Tror även man kan maila henne och få köpa den vägen.

Om den funkar bra på korthåriga katter vet jag faktiskt inte, har ingen egen erfarenhet av det, men det tror jag nog den ska göra. Annars tycker ju de flesta långhårsägare att den är oumbärlig.

Furminatorn är en annan kam, mycket bra sådan som tar bort underull från katten.

LinaK
0

Mirakelkammen är perfekt för katter med tjock underpäls (persern tillexempel) Och jag tror den är mer för långhårskatter. Älskar den kammen =)

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

Iskall
0

Jag har denna mirakelkamm till min långhåriga katt, den fungerar jätte bra på henne. De enda negativa jag har om den kammen är att den är lite otymplig att hålla i när man håller på att borsta en katt som inte är så förtjust i att bli kammad, me tanke på att den inte har något speciellt handtag.

Har mycket tankar och funderingar som jag ventilerar här på denna sida http://nouw.com/snabela

cillisw
0

Tack alla för era svar! Det blir ett köp av denna kam. Glad Lite konstigt att den inte säljs i affär längre då den ska vara så bra… någon som vet varför?

Cessy
0

#2 När jag sökte efter en specialkam så hittade jag Furminatorn här o här men den finns antagligen på andra ställen också.

Hyrrokkin
0

Furminatorn finns lite överallt. Finns även billigare kopior lite här och var.

ophelia
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#6  Då kan jag glädja dig med att det finns en mini version av mirakelkammen nu.finns ofta att köpa på utställningar.Kanske även välsorterade butiker har den.Den är lätt använd har den till mina Perser och ExoterSkrattande

//Sylvia

Tufvans
0

Jag har köpt mirakelkammen både på utställning och via Häromi på nätet (www.haromi.se) och den säljs fortfarande på de sätten iaf. Den är jättebra till våra semilånghårskatter, har dock ingen erfarenhet av hur den är på korthår.

Men, som #3 säger, kontrollera att det är Hindes mirakelkam. Det ska stå HINDES på sidan på den.

EddaM
0

Har själv den kammen o jag använder den varje dag på mina katter. Den e helt enkelt bäst till mina katter =)

Har köpt en furminator oxå som jag skall hämta ut i morgon. det skall bli spännade =)

Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!

S*Luddhuvet´z