Minkattmilou

Vad ja har hört så kan de protestera mot det ja.
Har min lilla katthona också gjort. Här hemma är det bara Katty som går åt henne annars så kissar hon och bajsar breve.
Finns ju mycket de kan protestera mot också.

Hm. Ja. Han vill helst bo ute nu. Och så tror jag han skulle vilja ha en kompis. Han är leksugen av sig. Och älskar utelivet. Men han får gå i koppel…
Bajsa breve var ju orginellt. Men lättplockat.
Ska nog prova tillbaka till den dyrare sanden.

Ja det kan dem absolut göra. Fel sand, för lite sand, för mycket sand, för rent, för smutisgt… En det katter är kräsna! 
Om du med "dyr kattsand" menar Everclean, så kan jag rekomendera att blanda ut den med Pussi kompakt för att komma lite billigare undan. Funkar utmärkt.

Mjoo.. visst, bajs breve är lättplockat, men inte speceillt kul i längden.. Så länge jag bor själv utan sällskap så går det väl bra, men blir nog inte lika roligt med en sambo sen. Men men vi får se.
Hon går ju på lådan än så länge. Bara det är ett rejält lager med sand i lådan..
lill killen har fullt sjå med att gräva sig ner till botten när han ska göra sitt, men d går.
Katter är experter på att protestera mot saker de inte gillar.. Eller när de inte mår bra också.

Tack för tips med blandning. Ska pröva det!
Nä, baj breve är inte kul oavsett…

¤6 jag tror det kan bero på sanden men inte att han är deppad av att vara inne. katter klarar sig bra inne med stimulans. men han kanske behöver en kompis att leka med.
######
Medarbetare på Cornish rex iFokus & Flyg iFokus
Katter kan ju protestera mot det mesta när dom inte är nöjda!
Du skrev att din katt skulle vilja ha en kompis, och det är mycket möjligt. Han känner sig säkert ensam. Ett alternativ är ju att skaffa en till katt i ungefär samma ålder. Men det är ju inte alltid man har möjlighet att göra det.
Men det kan också vara att han är understimulerad, att han inte tycker att han har tillräckligt med saker att göra inne, förlite leksaker. Vissa katter är väldigt aktiva av sig, och som de inte tycker att dom får utlopp för i lägenheten. Och därav kissar och bajsar utanför lådan för att visa att han inte är nöjd med tillvaron.
Men som sagt, det kan ju vara så enkelt som att det är kattsanden det är fel på. ;)

Jag tror det är både ock. Puttade in honom i den nya sanden. Och han både kissade och bajjade ! Men sedan är han lite ovanligt slö. Och smackar. Brukar han inte göra. Kanske fått tandsten..
Han älskar att busa och jag har inte varit hemma så mycket. Varit och grävt i trädgård. Så jag tror nog han är lite ensam också. Skulle vlja kunna bygga en sådan där snygg nätanordning för balkongen så han kunde sitta ute!
#9 Kankse dax att skaffa honom en kompis hör jag. Det är alltid synd om katter som får vara ensam hemma länge.
" En smula nyfikenhet håller oss unga"
"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"