Ny här!
God morgon!
Jag vet inte om jag har lyckats blivit medlem på den här sajten, men om inte annat så tänkte jag bli det. Och då är det väl inte mer än rätt att jag presenterar mig? Jag kan skriva lite klumpigt ibland men jag menar aldrig något illa. Om jag skriver ngt som trampar ngn på tårna så är det bara att säga till mig.
Jag haeter Sammi och kommer ifrån Timrå, jag har en huskatt som precis fyllt ett år, han heter Theo. Igår hämtade vi en till kisse, som vi trodde var en norsk skog katt. Han är ca 9 månader. Han har inte fått något namn ännu men jag får klura ut något.
Ja det var lite om mig. :)
/Sammi
Välkommen till sajten! Vad kul att du skaffat dig ytterligare en katt. Katter trivs i regel bästa när de har en kattkompis.
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Tack så mycket!
Egentligen så har jag tre katter nu, men honan ska flytta nu i dagarna (hoppas jag) Hon trivs verkligen inte med oss längre, så det är bäst att hon får flytta. Den andra kissen skaffade jag då jag vet att min hane inte vill vara ensam. Nu hoppas jag bara på att de ska fungera bra ihop! Jag har skrivit lite utförligare om det här i min blogg om någon skulle vara intresserad :)
#2 Synd att honkatten inte trivs. På vilket sätt visar det sig?
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Ja det är verkligen supretrist!
Hon ligger och gömmer sig hela dagarna, springer iväg så fort vi kommer, vill inte att man ska ta i henne, river mig om jag tar i henne (man måste ju ta i henne när man ger henne p-piller osv) hon kissar på mina saker lite nu och då, på mina skor, handväska, jackor, räkningar, hårtork mm.
Har pratat med veterinären om hennes beteende och hon tycker inte att det låter som att hon trivs. Hon har ju betett sig så här sedan september och det blir inte bättre. Självklart vill jag ha min lilla kattgumma hemme, men ännu mer vill jag att hon ska må bra, och kan hon inte göra det hos oss så ser jag ingen annan utväg än att låta någon annan ta över henne.