Katter iFokus

Katter

Etikettutanför-ämnet
Läst 756 ggr
Veduran
0

Godmorgon 14/11

Oj, jag är förvånad… JAG har varit vaken sedan 5:30 :D

Har just bryggt färdigt kaffet så nu blir det lite surfning som vanligt och jag ska lyssna lite på radio västerbotten, sen får jag väl se vad dagen har för planer för två -och fyrbeningar :)

Solveig
0

God morgon! Snart dags att ge sig iväg, hinner en liten titt på iFokus först. Jag har blivit omplacerad på jobbet och det är nte kul, men det är bara att bryta ihop och komma  igen.

Pia
0

Här är det mulet och dant - igen. Jag sitter och väntar på att värmepump skall levereras, när de nu behagar dyka upp. Tänk så svårt det är att bestämma en nrämare tid med hantverkare… Hörde på TV att det var köer och bilolyckor, så kanske bli de sittande i kö i evigheter. 

Men Solveig, det låter ju inte bra alls det där. Ja jag förmodar att ni redan gått igenom alternativen osv, men om inte; du har ingen tydlig arbetsbeskrivning i ditt anställningsavtal som en sådan omplacering bryter emot? Har du fått hjälp från facket?

Scilla
0

Jag vill fortfarande lyssna på radio västerbotten, men det blir aldrig av… Veduran, var hittar man det?

Veduran
0

Blev ju ett riktigt kattlådefynd idag. Ny fräsch kattlåda med lucka och kolfilter för mindre än halva normalpriset på DjurMagasinet, tror dom har någon drive just nu. Kanske ett tips ifall någon behöver ny låda. Vilda tyckte till en början att det var en himla kul koja, satt där inne och kikade igenom det nästan svarta glaset (luckan som är i plast) Blev även lite nya skrammelmöss och en liten mangroverot till yngelakvariet *nöjd*

Här har vi nyss ätit jättemiddag (lite lat idag och köpte hämtmat) från vietnamrestaurangen, är nu så mätt att jag skulle behöva sova lite…

Pia
0

Vietnamesiska restaurangen, är det den bredvid Svea Pizzeria, Veduran? De brukar ha en god tofugryta i röd curry där…:)

Ingen leverans av värmepump så lång ögat når, och ej anträffbara på telefon, underbart…:/

kristinah
0

Här har det blåst och regnat idag. Jobbat i vanlig ordning. Skrivit ett protokoll från styrelsemötet igårkväll. Mötet tog tre timmar som vi brukar klara av på en timme. Men folk vill inte sitta i fackets styrelse men lön vill dom ha.

Det ringde på dörren och in kom grannens 8-årig pojke med sin lilla gråa kattpojke på ca 15 veckor. Grabben håller på tränar katten att gå i sele och koppel. Jag gav Joppes sele och koppel till honom för Joppe har växt ur den. Kissen tyckte det var väldigt intressant att vara här. Började busa med ett litet plasthjul som Joppe och Jomsan har lekt med. Hade inte alls lust att följa med pojken hem.

Håller också på att packa, packa, packa…det tycks ju aldrig ta slut. Skall försöka få ner så mycket som möjligt ikväll att jag skulle kunna börja städa skåp och sådant i morgon.

Veduran
0

Scilla: du har radiolänken i din gästbok :)

Pia: ja det är den bredvid Svea. Vi tog husets special för avhämtning vilket är ungefär som 4 små rätter :)

EddaM
0

Min bror gjorde i sönder tagentbordet i helgen o därför har jag inte varit här på några dagar. Och det var en hel del trådar att gå igenom=) Man har något att göra då ialf=) Annars är här bara bra. Willow löper inte ännu o bilen har idag fått sig en hjulinställning=)

Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!

S*Luddhuvet´z