Katter iFokus

Katter

Etikett: utställning
Läst 797 ggr
Pia
0

Kattutställningen Fryshuset 11-12/11

Nå, är det någon som ställde/ställer ut där i helgen? Hur har det gått? Var det ett bra arrangemang (60-års jubileum och allt)?

jessicakarf
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Stort var det. Något rörigt. Men helt ok. Det var mest utställarna själva som inte skötte sej och höll inte koll på när deras katter skulle upp. Fri burplacering och det tyckte jag inte om. Jag vill ha alla av samma ras bredvid varandra så det går att hitta lättare. Hittade inte alla bengaler som var med idag pga detta…Ledsen

En bild på min PREMIER-kille!!!

Sessan1
0

Söt misse du har jessicakarf Kyss

Pia
0

Men är det sant, fri burplacering på en så stor utställning, så otroligt oproffsigt… Varken utställar eller besökarvänligt. Där ser man.

Jo det är ju det där, att det på det stora hela är för många som inte har koll på när katten skall upp. Så himla svårt är ju inte det och ett förbaskat irritationsmoment för övriga utställare och domare…

Men grattis till titeln! Och jättefin bild!

jessicakarf
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Javisst är det..så jäkla nonchalant. Så ser dom så förnärmade ut när dom till slut kommer med katten för att dom har ropat ut i högtalarna att snart blir dom "absade" om dom inte kommer…

En bild på en mycket vacker bengalhane, den bästa i Sverige vad jag vet!!CH SW-06 S*Amazing Nature's CoolCliffhanger BEN n 22 kallas Keanu!! Han plus en spotted lynxpoint bengal gick till panel!

Pia
0

Ack ja, bengalpälsen/teckningarna är såå läckra så…:)

Ha, ha, och själv skäms man nästan ögonen ur sig när man missat att ha katten i tid till domarbordet. Vilken i ärlighetens namn händer extremt sällan *johodå*:)