lösningar på fönsternät
skall flytta och nästa ställe kommer jag inte ha någon utemöjlighet man skulle gärna vilja fixa så man kan ha öppet fönster och att katterna kan vara där utan att de kan komma ut, hur har nu gjort alla ni med fönsterlösningar?

Jag föreslår att du gör ett helt fönser i när som du har gångjärn på ena sidan sen att du kan haspla den som vanligt. på det sättet kan du öppna o säga när du vill säkert o lätt. Så hade vi i huset :) även bra nätdörr. Vill man så kan man ha en finare spetsgardin, finns även bga 60-talet spetsgardener som inte e mönster på om man vill vara lite ekonomisk. Vi hade spets på dörren o gröntnät på fönstrerna det va väl inte det snyggaste men syndes inte.
Vi har byggt fyrkantiga träramar som vi har häftat på hönsnät. När vi vill ha dom i så öppnar vi fönstret och "kilar" i nätfönstren. Det gäller att det blir precis på millimetern så att inte katterna kan putta ut och att det sittar stadigt. Våra har fungerat jättebra och katterna älskar att sitta i fönstren när näten är i :)
Armeringsnät är både billigare och bättre… det är små fyrkantiga rutor. Hönsnät kan katterna tugga i sönder.
Det är små fyrkanter i det nätet jag har, trodde det också kallades hönsnät 
Men nu vet jag att det inte gör det 
#3 och #4Samma här! Jag har också innätad balkong, där rutorna i nätet är fyrkanter. Bra att få veta att det heter armeringsnät. Det är mycket stadigt.

tack så jättemycket, finns det fler som har några lösningar på hur man kan göra

Jag har satt pyttesmå krokar i fönstret som knappt syns, där hänger jag på ett kompostgaller när vi har fönstret öppet… Och sen bara hakar av det..

hue blir det då när fönstret skall stängas? vart exakt sitter korkarna?

dom sitter innanför på fönsterfodret liksom, och när jag ska stänga fönstret så hakar jag bara av kompostgallren.. Väldigt enkelt faktiskt..