Katter iFokus

Katter

Etikett: allmänt-kattprat
Läst 3049 ggr
JessicaN
0

Jag har en inneboende "spök-katt"

Visste inte riktigt vart jag skulle lägga tråden men jag hoppas det blev rätt.

Ja, som rubriken sa, jag har en inneboende "spök-katt", den visade sig igår eftermiddag igen.

Jag har tre levande katter men antagligen så bor det en till här Glad

Igår eftermiddag, jag stod i vardagsrummet som vanligt med mattan precis bakom mig, hör klart och tydligt hur någon börjar klösa i mattan, jag vänder mig genast om eftersom jag nyss såg att alla mina låg och sov, tänkte för mig själv "men ligger inte dom och sover".

Mycket riktigt, dom låg och sov, och klösandet upphörde med en gång.

Den har tidigare ätit ur katternas matskål så att man hörde det. Jag stod vid spisen i köket när jag hörde hur någon börjar knapra på torrfodret, jag vänder mig om för att se vem det var, det var ingen, alla mina katter låg och sov, knaprandet försvann i samma stund som jag vände mig om.

Har hört något jama väldigt svagt medan alla katter låg och sov och jag är den enda i huset med katt.

Sambon har upplevt att den har strukit sig mot hans arm när han sitter i soffan och mot hans ben när han satt vid datorn.

Har tyckt mig se den i ögonvrån och färgen stämmer inte alls med någon av mina katter så det var säkert den jag såg.

Tänkte bara berätta att jag har en extra kisse som bor här hos mig och mina kissar och den får absolut bo kvar Glad Tycker det är mysigt med en liten "spök-katt" som går omkring här. Har dessutom en hel drös med katter så en extra gör inget Glad

Mvh Jessica

AutumnWicca
0

Oj vad spännande! Kanske en som bott i ert hus/lägenhet innan er som tycker det känns mysigt att bo med er!

Skrattande

/Jenny - medarbetare på Medeltiden.ifokus

JessicaN
0

Ja, jag hoppas att den trivs eftersom den visar sig ibland. Den känner kanske av att vi älskar katter och vill därför stanna här Glad Det får den absolut göra, den har ju som du sa antagligen bott här innan oss så då kan vi ju inte bara köra ut den, den gör ingen skada heller..

AutumnWicca
0

Nej precis så länge dina egna katter triv och ni med är ju allt frid och fröjd :)

Jag tycker det låter riktigt mysigt!

/Jenny - medarbetare på Medeltiden.ifokus

JessicaN
0

Ja, katterna har aldrig varit rädd eller så, dom fäster ibland blicken på något i luften bara. Men dom är aldrig rädda så det är ju bra.

Tycker också det är mysigt med en extra kisse som verkar trivas hos oss Glad

spiritedaway
0

Jag tycker det lät mysigt ^^

JessicaN
0

#5 Visst gör det Glad

Har inte märkt av den något mer sen igår iallafall, det kan gå flera veckor mellan gångerna. Men det konstiga är att det bara var för några månader sedan allt började, har bott i den här lägenheten i över ett år. Har inte märkt något på hela den tiden innan.

spiritedaway
0

#6 du har inte haft nån katt tidigare som är på besök?

Den kanske bara var på besök i lägenheten och tyckte ni verkade trevliga ^^

JessicaN
0

#7 Har bara haft en enda katt tidigare som har gått bort, alla andra finns i livet nu. Och hon dog innan jag träffade min sambo och flyttade hit. Och hon stämmer inte heller i färgerna.

Ja, den känner säkert av att vi är snälla och tycker om katter :)

Ledin
0

coolt :D har du haft kisse innan? för ofta följer ens djur med även när dom har paserat till andligt liv (så tror jag isf) o visst denna måste ju trivas. Dina katter störs inte av den? ofta ser o känner kissar av sånt här o det bådar ju bra om de är lugna o fina trots en extra inneboende :D

spiritedaway
0

#8 okej. Men ändå mysigt och ha en liten spökkatt :)

Emmsa
0

Aww! Va härligt med en en xtra kisse…lite annorlunda, men ändå. Det är som jag sagt så månge gånger, Vi väljer aldrig katten utan det är katten som väljer oss :) Detta verkar ju även stämma på månsarna som ska vara på andra sidan regnbågen :)

Häftigt!

Jag blev som jag blev när jag blev som jag inte skulle bli!

[SusannaK]
0

Mysigt! Det är inte helt ovanligt…….vi är med om samma men här vet vi att det är våra gamla katter…eftersom man känner igen dess beteende och läten.

Ibland kan man känna hur dom hoppar upp i sängen. Man blir bara glad.

Är man öppen för sånt här så kan man också få uppleva. Jag har aldrig tyckt det är kontigt utan helt naturligt. Det är inte bara djur som kommit på besök för den delen, med det är en helt annan historiaGlad

JessicaN
0

#9 Har bara haft en enda katt som har gått bort och hon stämmer inte i färgerna eller beteendet. Och jag bodde inte här när hon gick bort. Kan faktiskt säga att jag är 100% säker på att det inte är hon, men jag tror säkert att det är någon katt som tidigare bott här som fortfarande vandrar omkring Glad

Nej, mina katter störs inte, det enda är att dom ibland fastnar med blicken på något som inte finns. Precis, dom är lugna och störs inte av det så då gör det ju ingenting Glad

JessicaN
0

#10 Ja, det är mysigt när man märker av den Glad Då tänker man lite extra på att det faktiskt bor en extra katt här.

#11 Det stämmer även här, flera av våra katter har valt oss och inte tvärtom Glad

#12 Vad mysigt när man känner igen beteendet och så, när man vet att det är ens gamla katt Glad Förstår att du blir glad.

isa
0

Häftigt! och mysigt! När min brors katt gick bort, kom han och spökade hos mig bara några dagar efter att han gått bort. Jag var ofta kattvakt åt honom. Han kom och krafsade jättemycket i Linas Kattsand i lådan när jag låg och sov på natten. Jag vaknade av ljudet och trodde det var Lina, men hon låg bredvid mig i sängen, och hon spetsade öronen och tittade också sådär "rakt ut i luften".

Det var han som kom och sa hej eller hejdå för sen har han aldrig "visats" sig här mer. Det var inte obehagligt, det var bara trevligt.Glad

elinice
0

Det måste vara ödet att jag hittade denna tråd! Jag brukar ibland känna som att en katt hoppar upp i min säng på natten och då vaknar jag alltid nästan helt eftersom mina katter inte får vara i sovrummet på natten. Idag hörde jag ett skumt jamande också som inte verkade komma från någon utan mina katter. Jag kanske också har en spök-kisse…

Yxskaft
0

Jag tycker det är jättemysigt med spökkatter. När jag bodde hemma fortfarande så fick vi besök ett par gånger av en bortgången katt. Hon brukade leka lite med sin gallerboll emellanåt. Jag och den andra kissen kunde sitta vid datorn när vi hörde att bollen började pingla. Gick man då till rummet där bollen just då befann sig så for den fram och tillbaka över golver och böt riktning osv.

Vissa är så förvånade över att jag inte filmade det hela, men jag har inget intresse av att övertyga andra. För mig har det alltid funnit "andra" runt omkring mig. Det har aldrig varit något konstigt utan bara en del utav vardagen. Vad andra tror orkar jag inte ens bry mig om.

stjernfelt
0

Vad spännande med spök-katter. När jag bodde i min första lägenhet trödde jag också att jag hade en lite spök-katt, min Mia var bara liten då. Det var många gånger hon började leka precis som om där var en annan katt. Först smög hon på den och sen jagade den henne. Hon brottades oxå ofta med den..

Tyckte oxå om tänken på att det kanske fanns en spök-katt hos oss!

http://kisekatterna.zoomin.se

JessicaN
0

Tänkte uppdatera häromdagen men glömde det. Fick besök av den igen :) Jag tror det var iförrgår. Jag var på toa och hörde en katt som skakade sig, så där som om den vore blöt, hörde öronen fladdra :P Jag gick genast för att titta var mina katter var för det lät som om det var i hallen utanför badrummet eller möjligtvis i köket men en av katterna var i vardagsrummet och dom andra två tror jag låg och sov i sovrummet, jag konstaterade iallafall att dom var för långt ifrån för att det skulle höras så tydligt och dom höll på med annat. Det måste ha varit den.

[nadvard]
0

Lite läskigt men ändå mysigt :)