Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 856 ggr
kristinah
0

Saknar mina kattor

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ja, faktum är att det är sååå tyst och tomt i min lägenhet sedan jag flyttade ut kattorna till Föglö och huset "Solbacka". Visserligen har jag varit där också varannan natt men då jag är i stan är det tomt.

Joppe den filuren har aklimatiserat sig och gjort sig hemmastadd. Springer omkring i 5r+k som ett "yrväder" och STAMPAR helt otroligt. Man kan inte annat än skratta åt hans framfart.

Jomsan den lille stackarn tycker nog allt mest är väldigt jobbigt. Hon springer och gömmer sig för minsta lilla ljud. Ändå äter och dricker hon, ja "pottan" går hon också på så inga pölar eller högar på golven, tack och lov. Tror nog att det blir bättre bara jag får dit mina möbler som hon känner igen. Då får dom gamla hörnsoffan som dom får härja fritt i och sova i, vässa klorna på ja vad de behagar göra.

EddaM
0

Ja det känns nog mer hemma när dina möbler o du själv kommer att vara där mer. Men det är klart att det kan ta dem ett tag att känna sig hemma igen. De är sååå fina=)

Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!

S*Luddhuvet´z

Sandra
0

Förstår att du saknar de! Och de va sååååå fina! fast det visste jag ju redan för jag har sett de på så många mysiga bilder här inne =) Fler bilder!! O gärna bilder på hur huset ser ut!! Nyfiken i en strut =)

kristinah
0

Huset är ingen skönhet trots namnet Solbacka men utsikten är det inget fel på. Från övre våningen har vi sjöutsikt, ja även lite från nedre våningen också. Tapeterna har vi rivit ner så spånskivorna och spännpapper är framme, ja en del väggar är det spännpapper på i.st.f. spånskivor och så får det vara till den STORA renoveringen, nu piffar vi upp lite att det känns bättre att bo där för det är ordentligt nerslitet. så här ser huset ut just nu, men det skall nytt plåttak, ny brädslåning (fasad) och målas om. Dessutom skall det nya fönster så ni hör…massor med arbete.

kristinah
0

Här är mysigaste hörnet i hela huset.

kristinah
0

Lite utsikt från matrummet i nedre våningen.

Siss
0

Kristina, det verkar ju vara ett riktigt mysigt hus det där, och ännu mysigare när möblerna kommer dit, och sån underbar utsikt ;)
Öppen spis är ju bara så underbart…

Men jag fattar inte din katt-situation!?
Bor du inte där? Var bor du, och varför bor katterna inte där du bor?

Jag måste ha missat något inlägg, eller är jag bara dum, hi hi Flört.
Men nog förstår jag att du måste sakna dina katter om du bara träffar dom varannan dag.
StackareGråter

Sandra
0

Äh, tyckte inte det såg så farligt ut alls. Jag har sett värre tro mig ;P  Tror det kommer bli jättefint när det är färdigt sen och då får ni verkligen njuta av den vackra öppna spisen också!

Min bror köpte en förfallen sommarstuga för drygt 10 år sen. Nu är det tillbyggt och jättemysigt. han har också en öppen spis, men den har han byggt själv från grunden =)

Pia
0

Här kan du läsa lite mer om Kristina och katter i flyttartagen, Siss:

Föglökatter

Idag flyttar Joppe och Jomsan

modellflickan
0

Jag tycker huset ser fint ut och den öppna spisen är inte så dum den heller. Vi har också en stor öppen spis, fast i sommarstugan. Glad

Förstår att du saknar dina vackra katter. Är jag borta bara någon dag från mina bustroll här hemma så känns det ganska tungt faktiskt. Glad

Titti
0

kristinah

Jag vet hur det känns att sakna sina kattor/sin katt.

Jag for till Möckelö i går morse, kom hem för en stund sedan. Kändes konstigt att inte ha någon katt liggandes på benen när man skulle somna.  Tittade på Mariehamn by Night innan jag somnade i stället. Skrattande

Fast det kanske är annorlunda när man själv är borta - och katten hemma Generad (*tänker)

Siss
0

Aha, tack Pia ;)

Då förstår jag lite bättre, då kommer det ju att bli finemang till slut…
Så där i mitten av november.Skrattande

kristinah
0

Jag kan ju berätta att nästa helg (18.11) går mitt flyttlass dit, men jag kommer att få bo i flyttlådor ett tag framöver för vi har inte börjat tapetsera ännu. Orsaken att jag flyttar dit före det är helt enkelt den att spara på en onödig hyra (510 €) som jag kan sätta på tapeter i stället. Jag längtar m.a.o. till nästa helg, fast då tänker jag skicka iväg min sambo till Kungälv utanför Göteborg på barndop. Han får representera vår familj för det är hans kusinsbarn som skall döpas. Jag skulle ju också vilja följa med men måndagen den 20.11 flyttar nästa hyresgäst in i lägenheten så det går inte att flytta fram flyttningen mer. Skulle egentligen har flyttat den här helgen men jag åkte på Mamma Mia i stället som ledsagare till en synskadad.

Så här är utsikten från övre våningen. Färjan ni ser är den som går mellan Föglö och fasta Åland och som jag åker med för att komma på jobb.