Grann problem..
Mina katter är väldigt förtjusta i grannens ladugård, men grannarna är inte förtjusta i katterna.
Så jag undrar om det finns något hjälpmedel som gör att katterna inte vill gå dit?!
Tror att jag sett något på tv som sattes upp och katterna ville inte gå dit sen, men jag har ingen aning om vad det var ,vad det heter eller var man får tag på det!?
Är det någon som vet vad det är så vore jag tacksam för svar!!
MVH Helena
Det finns någon slags dosa som gör höga ljud som katterna tycker är obehagliga, min fd svärfar hade en vid sin damm och tyckte att den funkade. Nackdelen är att även andra djur kan störas av den, han fick stänga av om de hade bekanta med hundar på besök.
Varför gillar inte grannen att ha katter i ladugården? I ladugården här på min gård är katterna fullständigt oumbärliga. Utan dem skulle det finnas råttor. Vi har ett helt gäng kastrerade katter som håller vakt och är stenhårda på råttorna!
Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

#2 Jag vet inte riktigt..dom har bl.a klättrat i någon pressening och den har visst gått sönder och det är ju inte bra såklart.. 
Jag håller med.. jag har inte sett en råtta i stallet eller på gården sen jag skaffade katterna. Det är kanonbra!
Men det vore såklart bättre om dom höll sin ifrån grannens ladugård..
Är det ingen som vet vad det är för grej som skrämmer bort katter??