Katter iFokus

Katter

Etikettandra-djur
Läst 808 ggr
[helenal]
0

katt vs hund

Ni som har hundar och katter tillsammans hur gör ni med måltiderna?äter alla i köket, dvs har isna matskålar där..

Pia
0

När jag blev med hund flyttade jag upp katternas matskålar från golvet, de står numera i en fd kökssoffa som står i hallen. Malte har sin matskål på golvet nedanför.

[helenal]
0

hmm okej,men jag har bara diskbänken över isf…

Pia
0

Jag har vänner som har kattmaten stående antingen på diskbänken eller på köksbordet.

[helenal]
0

jo alltså det går ju an när dem ska få burkmat men foder får dem varje dg och dem låter det stå.. kanske ine ens säkert att kingman kommer äta ur deras matskål

EddaM
0

Åh jag kommer ihåg när jag hade en dobberman tik, världens underbaraste. Hon var mat tokig. Jag ställde kattmaten längst in på diskbänken men när jag kom hem var maten uppäten av en viss hund. Hon åt även upp ett par burkar med fiskmat innan jag lärde mig det och en burk kattvitaminer, men då fick hon förstoppning. Hon var en lustig hund hon=)

Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!

S*Luddhuvet´z

[helenal]
0

va hände med henne då=

Milli
0

jag brukar mata katterna i ett annat rum och hundarna i köket, annars äter hundarna upp maten…

jessicakarf
0

Jag hade kattmaten på diskbänken och hundmaten på golvet först. Sen gjorde jag en hylla av en bit bänkskiva och träkonsoller och satte på väggen i köket åt katterna. Jag har en klösmöbel som "trappsteg" upp till hyllan.

Ska du skaffa hund?

[helenal]
0

j det ska jag=) om fyr veckor ska jag få en papillonhane på fem månader. Men jag får se,om han äter ur katternas mat så får jag ställa upp deras.

jonnyroland
0

hejsan

när jag hade hund så åt alla i köket hunden åt på golvet och katterna på bänken  för annars år hunden upp kattmaten.

mvh maud

EddaM
0

Ja hon fick medicin o sedan var hon bra igen=)

S*Luddhuvet´z

[helenal]
0

eddaM: varför har du inte kbar dobermannen?

EddaM
0

Ja du, jag bodde hemma hos min pappa då o det blev bråk mellan mig o hans dåvarande fru (tycker verkligen inte om henne,tur att han har en ny nu). Och ja summan av det hela blev att jag fick sälja henne tyvärr. Men det är väl 10 år sedan nu. Men någongång skall jag allt skaffa mig en hund igen o gärna då en dobbe men just nu får katterna min tid =)

S*Luddhuvet´z

[helenal]
0

okej:) doberman hundar e sååååmsöta!

EddaM
0

Jaa det e ju det=) Trevliga oxå=)

S*Luddhuvet´z