Blåögd katt.

Söt katt men be din svägerska att plocka bort skramlorna från kattens halsband.En katt har känslig hörsel och tänk dig själv att hela tiden ha det skrammlet i öronen.
Själv har jag två blåögda katter.En som är vit och en som är rödmaskad.
Stolt ägare till tre La permer
Monica, det är inte skramlor. Det är stenar med infattning.

De hade fått in en katt på djurskyddet jag brukar vara på som har klarblåa ögon också :) Jättevacker katt
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

fina kissar o tufft med en husis med blåa ögon :) Ser ut att vara en liten kelsak med
#8Riktigt tufft, hon är riktigt kelig också :) En riktigt mysmadam.
om det nu var "min" katt du menade :P
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

#7 Stirrup
Är hon maskad - ljus enfärgad kropp och mörkfärgad svans?
Vore kul att se en helbild om du har.
Jättesöt är hon!
Mycket söta de andra blåögda katterna i tråden också!
bosse: Vilken underbart fin katt! Hur fin som helst. Den är inte döv eller så?
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

#7 ja visst var det din jag menade ovanligt med blå ögon på husis :) för det är väl en husis?
Iaf alla katter är jätte fina kul att få se lite bider :)
#13 Jag har ingen aning om vad det är för ras, men inte är hon renrasig iallafall, vanlig korthårig katt :)
#11 Jag har ej helbild på henne men kan försöka fixa fram! Hon är ej maskad utan har lite färg på ryggen också men är mest vit.
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se
Minou. Den är inte döv, men bortskämd. Min svägerska har inga egna barn och hennes styvbarn är vuxna. Hennes man har busines i Gabon, så han är inte hemma så ofta. Hon har dessutom en maid, så det finns inte så mycket annat att göra än att skämma bort katten. Annars är det väldigt ovanligt med husdjur här i Libanon, så jag blev överraskad när hon skaffat sig en katt. Dom flesta araber är rädd för hundar också. Jag har lärt mina grabbar att respektera djur, så dom försöker sprida det vidare till sina kompisar, som ofta dödar mindre djur.
Det ni ser på fotot är en vanlig syn här.
Jätte vacker katt! :)

#15 bor du i libanon? coolt att du sprider lite suntförnyft där med :) kul att du fick din svägerska att skaffa en katt o göra den ltie borskämnd :) Hoppas du kan sprida lite mer djurvett så kanske fler vågar ha lite fina katter :)