Katter iFokus

Katter

Etikettom-sajten
Läst 545 ggr
Pia
0

Varning för trojaner (virus)

Själv har jag inte haft några problem med detta, men för det fall någon av er fått upp en virusvarning vid inloggning på iFokus tidigare, så skall detta vara åtgärdat nu:

Som ni sett har flera medlemmar blivit varnade av sina virusprogramvaror när de besök iFokus.

Virusprogrammen trodde att en av våra helt vanliga javascript-filer var ett virus och drog därför i nödbromsen. De fungerade med andra ord lite för bra.

Vi är ganska säkra på att problemet nu är åtgärdat men är ändå fortsatt vaksamma på detta då det är av högsta vikt att alla känner att man kan lita på vårt system.

Mvh // Staffan

[helenal]
0

va jobbigt

EddaM
0

Jag märkte det igår men jag har brandvägg o den larmade hela tiden så jag gick ur. Bra att det inte var virus ialf=))

Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!

S*Luddhuvet´z

Titti
0

Här har det inte hörts ett knäpp. Varken av virus, trojaner eller någon som vill tränga sig in i min dator.

Men så har jag ju allt vad spyware- och antivisusprogram heter uppdaterade och skarpa. Brandväggen håller alla obehöriga borta.

Fast det förstås, SpywareDoctor gillar inte när jag försöker öppna bilder på denna sida (det är så på alla andra sidor på internet också för den delen). Det enda jag gör då så stänger jag rutan som kommer upp och klickar på bilden igen.

Green Verdict ImageMen "SiteAdvisor" lyser grönt så är jag "lugn som en filbunke".