Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 753 ggr
kristinah
0

Föglökattor

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu har mina älskade kattor blivit skärgårdskattor. Jag tog dem med till Föglö och till huset "Solbacka" igår. Det gick så himla bra. Jomsan i lilla transporten i baksätet (fastspänd med säkerhetsbältet). Där har jag tonade rutor och det gör att hon pep inte en enda gång. Joppe satt som en profet i stora transporten på passagerarsätet så att han såg lite, då är han rätt nöjd. Visserligen försökte han ta mitt fina röda hjärta som jag fått av mitt barnbarn men se hans tass nådde inte så långt.

Efter att vi anlänt plockade jag in allt från bilen innan jag tog kattransporterna. Jag ställde dem på köksgolvet och öppnade dem. Det var två kattor som inte riktigt visste vilket håll dom skulle gå. Det var ju så stort allt jämfört med min två med kök i stan. Det tog inte länge innan dom sprang upp till andra våningen och gömde sig. Jag lät dem vara ifred. Efter drygt ½ timme kom dom fram och började undersöka omgivningen men så fort jag rörde på mig sprang dom och gömde sig. De var nog väldigt rädda. Allt var ju så nytt.

Nåväl. Där är dom nu och då jag åkte till staden låg Jomsan under två täcket och sov. Var Joppe låg och sov vet jag faktiskt inte riktigt. Iaf vet jag att det inte kommer att ta länge innan dom aklimatiserat sig. Hoppas bara att dom inte upplever renoveringen som skrämmande. Vi skall snart börja sätta upp nya tapeter..det är bara en tidsfråga. Orsaken till att vi flyttar dit under renoveringen är att spara pengar genom att inte behöva betala hyran flera månader i stan men visst blir det lite jobbigt att bo på byggarbetsplatsen men man får ju vara med och jobba och skapa trivsel.Det är ngt jag ser fram emot.

Vad gäller katter iFokus kommer tiden kanske att inte riktigt räcka till att vara på nätet alla dagar men jag kommer nog att dyka upp med jämna och ojämna mellanrum.

Solveig
0

Det är klart att katterna gillar sitt nya hem, men är lite osäkra i början. I morgon är de säkert herrar på täppan och ska bestämma allting. Jag tror de får roligt med renoveringen. Katter är så nyfikna och ska vara med på allting så de får bara skoj. Lycka till!

Titti
0

Jag kan se dom där två nyinflyttade "degerbyborna" komma ur sina transportburar. Även när ni håller på med tapetseringen. Bara inte Joppe får för sig att han ska hjälpa till och måla så fixar det sig nog. (*ler)

kristinah
0

Titti. Det skulle inte förvåna mig om han doppar en tass i ngn färgpyts eller tapetklister…nejdå, Joppes nos säger nog att det där rör jag inte men han är ett av det nyfiknaste jag sett.

Solveig. Jomsan är "fröken Försiktig" är väldigt rädd av sig men hon tar sin tillflykt under ett täcke så hon klarar sig nog bra. Joppe är "nyfiken i en strut" så han blir nog mer stimulerad i huset än i lägenheten. Känns bara så konstigt att lämna dem och åka tillbaka utan katter till stan. Som tur är åker jag ut igen på tisdag så min sambo får pyssla om mina älsklingar så länge.

Pia
0

Låter finfint, vad mysigt det kommer att tycka det är i slutänden! Och ni också förstås, när det blir lite ordnat och julmyisgt framöver…:)