Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 596 ggr
Destany
0

ena kattungen e död

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Träffade precis Marie som köpt pumas 2 kattungar.. hon hade lånat min transportbur när hon skulle kastrera hanen… det e några veckor sen.. sen efter kastreringen började katten att pipa o må dåligt. han blev förkyld. igår hade han kräkt o idag dog han i sömnen… Jag visste inte vad jag skulle säga…Har aldrig hört om en katt som dött flera veckor efter kastreringen…tycker så synd om henne….ska inte klaga på Zorro nåt mer han lever åtminstone.. känns konstigt sörjer på ett vis men ändå inte jag hade ju de bara när de var små…

lillkatten när han var liten o bodde hos mig

han blev 6 månader

Anne
0

Vad tråkigt att höra. Frågan är vad det kan ha berott på.. knappast sviter efter kastreringen väl?

Jenka
0

Så tråkigt.. :( Beklagar

Lena
0

Det måste ha varit något annat som låg latent och som bröt i samband med kastreringen. Trots allt innebär kasteringen ett stressmoment. Men det som det nu var hade med all sannolikhet brutit ut ändå. Vet du om han var vaccinerad mot kattsnuva?

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Veduran
0

Usch vad tråkigt! :(

[helenal]
0

beklagar! bra att den andra katten hon köpte är frisk iaf!

Destany
0

nej jag har ingen aning om de e vaccinerade.. han hade gått ner mycket i vikt efter kastreringen.. Honan hade hon sålt till en kompis för det gick inte att ha de tillsammans så nu har hon ingen katt…Tycker så synd om henne…

[helenal]
0

jobbigt!!mn det finns masssa hemlösa katter hon kan adopteraQ

EddaM
0

Han kan ha fått lunginflammation eller något liknande efter operationen. Varför åkte hon inte o kollade det när han blev magrare? Det är alltid tråkigt att mista en katt. Men som helenal skriver så finns det  gott om små som behöver nya hem just nu.

Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!

S*Luddhuvet´z

kristinah
0

Usch vad ledsamt med lillkissen. Lite skrämmande också för jag har nyligen låtit kastrera Joppe som är lika gammal som kissen som åkte till katthimlen. Tack och lov är det full fart på Joppe. Det var det redan samma dag han kastrerades. Lite groggy men innan kvällen var till ända var det full fart. Hoppas hon finner en annan kisse som hon ödlsa sin kärlek på och som kan få ett nytt hem hos henne.

Destany
0

hennes syster o styvpappa ska nog skaffa en katt till henne i julklapp… jag vet inte varför hon inte åkte till veterinären..

tror att hon just nu behöver sörja honom iallafall

Pia
0

Usch så sorgligt:( Beklagar sorgen, det är ju även jobbigt som uppfödare att höra om när de små liven går bort, särskilt så unga…

Destany
0

#11 ja det var rätt jobbigt o höra det.. han var lite av min favorit bland ungarna..