Katter iFokus

Katter

Etiketterbildtrådarvideoklipp
Läst 1332 ggr
Kisemisen
0

Änglarna

Här lägger vi in bilder på (som rubriken lyder) våran änglar!

Bilderna som läggs in här får inte - absolut inte kopieras.

& skriv gärna namnet på din katt, antingen på bilden eller i kommentaren. Säg gärna åldern också. & om din kära katt är inne eller ute, helt enkelt lite fakta om han/hon också.

Sedan kan får ni ju såklart lov & säga vad ni tycker om allas små sötnosar :).

MIN NYA IFOKUS-SAJT ÄR LINDDA, JAG KOMMER VARA INNE PÅ DEN MERA JUST NU OCH TILLSLUT LÄGGA NER VERKSAMHETEN HELT PÅ KISEMISEN.

andreaholm
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det här är min katt Maja =D Hon är 4 månader & jag funderar fortfarande på om hon ska vara innekatt eller utekatt. Än så länge har hon varit inomhus och det verkar hon trivas bra med :) Hon är alltid nyfiken på ALLT och så fort man städar hennes låda så ska hon vara med :)! Hon väcker mig alltid varje morgon vid samma tid så någon väckarklocka behöver jag nästan inte;) Hon ger mig massor av glädje & är min bästa vän!

ingela78
0

Det här är min Flexi. Han är lite drygt två år, han är utekatt iaf på dagtid :) på kvällen och natten får han inte lov att gå ut, och det vet han :) men han försöker allt ibland.. Han är jätte snäll och pratar med alla som tittar på han…väldigt social och tror gott om alla..

Han är en duktig jägare som kommer med allt möjligt som möss, små fåglar till skator..

Han är jättegosig, och ligger gärna på min sambo när vi tittar på tv, spinner och pussas och nafsar lite i hans haka.. :)

Men på natten ligger han alltid hos mej, antingen på huvudkudden eller så ligger han sked..

Gillar också att ligga och gosa med hans halvsyster Nelli ( kommer en beskrivning av henne oxå)

ingela78
0

Detta är min lilla Nelli. (halvsyster till Flexi #2) Hon är 1½år,utekatt på dagarna men inne på kvällen och natten.. Hon är väldigt försiktig av sej och litar inte på någon mer än mej och min sambo.. Inte speciellt kelig av sej men ändå så är hon helt underbar.. Älskar köttfärs så det får hon alltid lite varje dag..

Har gjort sina utflykter ibland, finns en katt häromkring som hon aktar sej noga för.. Hon blev borta för oss i slutet av maj och jag hittade henne dagen efter 17 meter upp i ett träd, vi fick hyra en skylift för att få ner henne.. Så det är därför jag bara låter dem gå ut på dagarna, för den katten är nästan bara ute på kvällen och natten..

Hon väcker mej varje morgon kl 6 då hon skriker och vill ut…hon heter ju Nelli men vi kallar henne ibland för Gnelli för hon kan verkligen gnälla :)

Vet inte hur jag skulle klara mej utan mina små godingar..de är det bästa jag har!!

Kisemisen
0

Gud vad fina katter ni har :D

Här är min Molle, han är 10v, och han kommer nog va innekatt :)

När han kom till oss trodde vi att det var en hona, & hans namn var då Bell. Men när vi sedan såg att det förmodligen var en hane, så ändrades hans namn till Moltas, eller då som han heter: Molle :).

Han är väldigt nyfiken och han brukar bråka med damsugaren (när den är av, såklart)

Han och hans bror gör ungefär samma saker.

Hans bror skriver jag om där nere :)

MIN NYA IFOKUS-SAJT ÄR LINDDA, JAG KOMMER VARA INNE PÅ DEN MERA JUST NU OCH TILLSLUT LÄGGA NER VERKSAMHETEN HELT PÅ KISEMISEN.

Kisemisen
0

Detta är Laban (Labanesius) och är är mammas katt Laban. Han är tigerrandig och lika gammal som hans broder, alltså 10v. Han är lite rundare än hans bror :).

Dem kommer förmodligen att bli innekatter, om vi flyttar.

Annars blir dom utekatter, vilket jag inte tycker är säkert för dem!

Iallafall, eftersom han & hans bror sover från klockan 21:00-22:00 ca. Så är dem ju pigga och glada vid 23:00, då när vi ska sova.

Alltså sover dem i transportburen, men när jag och mamma inte är hemma är dem lösa i huset.

Dem brukar vara på bordet, speciellt när man äter, vilket dem inte får och det vet dem nog egentligen men spelar bara tröga :D.

Här var lite fakta om båda katterna eftersom dem oftast är tillsammans var det inte lönt att skriva detta på båda katterna :)

Kisemisen
0

Här är en bättre bild på min katt Molle

skrollan
0

Zimba, min ända pojke, min prins i livet, min räddare, min ängel!
Min första katt, min livsvän, min räddare, han är mitt allt!
Han var med mig överallt, fanns alltid vid min sida, vi la oss tillsammans om kvällarna och bekämpade mörkret tillsammans.
Han va min livsgnista, till dagen han lämnade mig.
Självklart var han utekatt, om dagarna när jag va i skolan hade han sina äventyr, men när jag kom hem var vi alltid tillsammans.
Sedan flyttde jag, han trivdes inte, så han bodde kvar hos pappa med sin kattkompis.
En dag var han borta, det hade skett en olycka. Han va varm, men borta, det hade gått fort för honom.
Nu är han min ängel, som även alltid finns med mig om dagarna, även fast vi inte bor tillsammans.
Det finns inget som gör det så svårt som att leva med denna saknad som är en smärta i kroppen.
Vila i frid min älskade ängel! Mamma älskar dig!

skrollan
0

Schess, våran älskade prinsessa! Finaste fröken i huset!
Underbaraste och finaste, som alltid gör det så härligt att komma hem! Hon går som hon vill i och ut, älskar livet och familjen! Och vi kan inte vara mera lyckliga att få ha henne som en familjemedlem! :)

Saintpaulian
0

Läste överskriften och trodde det handlade om katter vi inte har kvar i livet…. de små änglarna.

Ska leta upp mina finaste bilder på katterna, så återkommer jag med presentation.

Kisemisen
0

#7, usch vad hemskt! Detsamma hände min totte :(.

Kisemisen
0

#9, ja såklart! Det handlar om våran bästa vänner! & då såklart även dem som har lämnat oss!

Jag kan direkt berätta om Totte, min bästa vän! Han var helt underbar, blev ett år och två dagar. Han är min ängel, som inte finns på jorden.

Tyvärr :(

Saintpaulian
0

Jag visar min gullige och goe Jalle. Han blev 16½ år. Blev tvungen att ta bort honom i januari 2007. Saknar honom än.

Saintpaulian
0

Här är Morrison, min britt. Han är en busglad kille, som inte läst på hur en britt ska vara enligt standard. Han är galnare än vår somali, enveten som en get och mycket pratsjuk. Sen är han puss-sjuk varje morgon och tycker om att bli klappad i ansiktet och killad mellan tårna Skrattande

Saintpaulian
0

Här har vi Romulus som är en mycket nyfiken kille. Han är precis lika rädd och mesig som han är nyfiken, vilket gör att han skrämmer vettet ur sig själv minst 23 gånger om dagen. Han kan dock vara mycket bossig och klår upp vår britt Morrison ett par gånger i veckan, så han inte får för sig att det är han som bestämmer.

Han är otroligt pratglad och STOR, väger 6,5 kg. Älskar en fjädervippa (leksak) som han slitit av alla fjädrar ifrån. Den pinnen försvarar han med sitt liv. Morrar åt allt och alla som kommer i hans väg när han bär på den (även bord och stolar)

Destany
0

Min lilla Puma. Snällare katt får man leta efter.. hon e ingen knäkatt men det gör inget för det känns så bra att hon bara e hos mig.. hon kom till mig som en hemlös katt för ca 4 år sen..först nu på senare år så har hon blivit social när det kommer hem folk till mig..Hon e lugn för det mesta men hon har en förkärlek till att gräva upp mina krukor..Ibland kan hon bara ligga o spinna fastän jag befinner mig i andra ändan av rummet

Elega
0

Här är min lilla raggis Tim. Han är en kastrerad tjockis på 7 månader som njuter av livet. Han är innekatt som springer i koppel ibland och det är roligt i ca 5 minuter, sen är det march till ytterdörren och in igen :)

Han väcker mig varje morgon och det är lika mysigt som irriterande ^^ Han kurrar mest på morgonen och han är mest en bredvid-katt.

Han älskar mjau-blötmat och skriker varje gång jag tar fram burken, mums!

Hans bästa vän heter Simba, mer info kommer här nedan.

Elega
0

Här är min husis Simba. Han är på god väg att bli ett praktfetto som Tim, blir allt latare och äter allt mer :P

Han är 6 månader gammal och kastrerad och även han är en innekatt. Springer också i koppel ibland, spännande!

Han älskar kattgodis som är bra för tänderna, han glömmer att tugga dem och sväljer dem hela i ett nafs, så särskilt bra för hans tänder är dem ju inte :P

Hans bästa vän är Tim, ovan. Dem älskar att brottas i badkaret :)

Kisemisen
0

Sååå söta katter ;D

Destany
0

Får ju berätta lite om min andra katt oxå.. Han heter Zorro o e ca 3½år gammal.. han e otroligt svartsjuk av sig o han ska vara i centrum hela tiden,Pratar ofta oftast på morgonen precis som om han ska berätta allt som hänt under natten..Han e min lille älskling o vi har gått igenom så mycket.. han var jätte elak som liten bet hela tiden men nu har han lugnat ner sig rejält med det.. hela denna hösten har han varit sjuk o gått på medicin men ingen har vetat varför eller vad han varit sjuk i, han mår bra nu iallafall o det e det viktigaste=)

Fast vi har haft så många motsättningar vi två så älskar jag honom jätte mycket

Migoff
0

Det här är min älskade katt Minya. Hon är en brunmaskad  birmar och ett par månader. Minya är oftast jätte gosig, men kan få sina små 'sprall'. Kastrat sedan i somras.

botakt
0

Det här är min kisse Minty. Hon är 8 år och hon älskar att kela. Helst av allt ska det klias på magen. Och under hakan. Hon har en syster som också bor hos oss som heter Robban. Minty är jättego och gla men kan visa sina sura sidor när hon inte får som hon vill.. Som när dom ska få nått gott och hin inte får först då klättrar hon på en ända tills hon får först av katterna =D

Kisemisen
0

Naaw vad söta katter ni har allihopa! =)

2