Katter iFokus

Katter

Etikettertillbehörutrustning
Läst 6425 ggr
SaraC
0

Elementbäddar

Vart hittar man mysiga elementbäddar?

Kikade på Djurmagazinet men tyckte de såg så små ut.

Någon som har tips om någon butik eller nätbutik?

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Puma77
0

Jag köpte min på djurmagazinet och den är perfekt. Thindra gillar verkligen att ligga i den.

//Pia

SaraC
0

#1 Jaså? Undrar om det var någon av de modeller de hade här.

kajsa-kavat
0

Jag vet inte var du bor, men jag köpte min på Djurens Center, Mariebergs köpcentrum söder om Örebro.

TereseE
0

Finns på Djurbiten också har jag sett.

Puma77
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min är brun och 46 cm bred. Här ligger Thindra i den.

//Pia

Ninja
0

Jag blev lite missnöjd med den jag köpte. Hakarna som den hänger i är väl tilltagna för att passa breda element och ställbara för att man ska kunna ha dom till smalare element, men när jag skruvat den till det minsta läget passar den fortfarande inte mina element. Vilket resulterar att den lutar väldigt när den hänger, och då ligger den inte mot elementet och blir varm och skön vilket resulterar i att katterna ratar den större delen av tiden.

Jag funderar på om jag ska vara lite teknisk och försöka fixa en annan upphängning som kanske passar mina element lite bättre..
Så luras inte av att det står "ställbart", det kanske inte är tillräckligt ställbart. Flört

Anne
0

Nej, det är sant - alla elementsängar passar definitivt inte på alla element. *mutter*

Puma77
0

Jag har inga skruvar eller något på min bädd. Upphängningen är som krokar som är vinklade. Ute i inden så är det störst avstånd och så minskar det tills den svänger av om man säger neråt igen där själva bädden är. Att den är vinklad på det sättet gör att den kilas fast på elementet där den passar bäst. Jag har ganska breda breda "nya" element.

//Pia

Saintpaulian
0

#5 precis en sådan har jag med. Men nu har min tjocka britt och min ännu större somali legat i den så att tyget gått sönder…. hehe

Får skaffa en ny snart, eller om jag var händig skulle jag sy ett nytt tyg helt enkelt.

Puma77
0

#9 Det är nog inte så svårt att göra ett smart överdrag som både är avtagbart och tvättbart, hm smart.

//Pia

Ninja
0

Här finns tips på hur man gör en egen elementsäng. Jag hittade sidan innan jag köpte min, men jag var lat och orkade inte riktigt pyssla. Men inser med facit i hand att det varit lika bra, för nu lär jag ju pyssla i vilket fall för att fixa den nuvarande bädden. Tungan ute

Saintpaulian
1

#11 Det var ju en smart lösning, och jag som redan har själva ställningen, borde ju i rimlighetens namn hihi kunna sy ett nytt fodral!!!

Katterna bara älskar denna säng, och detta fastän jag har den på vår inglasade balkong, och där är det ju bara ett par plusgrader vid den här tiden på året.

Här ligger Morrison i bädden, men då var han bara en liten plutt. Nu väger han 6,7 kg.

Puma77
0

Ha ha #12 men han ser ju ut att vara trind och go redan då. en riktig gosmage.

//Pia

Saintpaulian
0

#13 hihi ja britter har en förmåga att se trinda ut!

SaraC
0

Tack för alla tips! Skrattande

botakt
0

vi köpte en på djurmagazinet. Som går att "vika" ihop. Den är ganska  stor och våra katter älskar den. Kan du fråga om dom kan bästella hem elementbäddar?

dara
0

man jan ju alltid göra en själv om inte det är några som är riktigt bra…

de har beskrivning på hur  man gör här.

http://www.janitasdesign.com/softspot/

Ninja
0

#17 Det är den jag länkar till i #11 Skrattande

LinaK
0

#11 och #17 Ja tänk om man vore lite händig :( Det fungerar bara inte när jag ska göra något som har med tyg och symaskin att göra. Men annars hade det ju varit smidigt att göra en själv :)

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

dara
0

ha ha ha… såg inte att du länkat… sorry… men bra sida är det så det tåls nog att upprepas…

jo, någon gång skall jag sätte mog och tillverka en sådan där, dock drar jag mig för att skulla ut och hitta de olika delarna som behövs.

Snurpan79
0

Jag har också en elementsäng, men jag gillar den nog mer än katterna gör. Har dock kommit på Lova att sova i den någon enstaka gång.

Medarbetare på Mobiltelefoner i Fokus

fillen
0

köpte en elementsäng, men min ena katt satte sig och kissade i den.. och när jag hade tvättat den och satt upp den igen gjorde hon samma sak ytterligare en gång :S

feiner
0

Har en elementbädd som är poppis ibland av min perser. Köpte den på zoobutiken. Ibland kan placeringen vara det som bestämmer hur populär en sak ska vara. Köpte en bädd från ett katthem förra året. Den är jättefin och mjuk. Tänkte att den måste de älska, har tre här hemma så perfekt med lite bäddar här och var. Men de ville inte ligga i den. Flyttade runt den överallt i hemmet men icke. Så lade jag den under tvn för en av katterna brukar sitta där och titta på tv. Mitt på golvet intill tvbordet och slängde en gammal fleecefilt på. Yippi tyckte alla katter och nu turas de om med att ligga i denna bädd och sova.

Calico
0

Jag har funderat på att köpa en elementbädd. Ni som har, är dem bra? Tycker att det verkar lite osäkert att ha något mjukt mot elementet hela tiden. Men jag tror att min lilla Nora skulle älska en elementbädd. Förlåt att jag lånade tråden lite, men jag tänkte passa på att fråga. :)

/Matilda

evrekaw
0

Min man har nån galen idé om brandrisk… Jag tänkte köpa en elementbädd åt mina katter - men han sa att det kunde jag glömma bla, bla. bla…

Kan någon beväpna mig med goda argument för att de verkligen INTE är brandfarliga. Vore så tacksam…

"There is nothing more despicable than respect based on fear."

Singo-Torpet
0

#25 det beror på vad du har för element, har du vatten element är de ingen fara är de el så skulle ja nog lyssna på din man för de är livsfarligt.. hur de är med olja vet ja inte?

evrekaw
0

#26 Det är eldrivna med olja innuti som värms upp…

"There is nothing more despicable than respect based on fear."

sus-sharon
0

vi köpte en till Kaka på Ica Maxi, den är lite väl "tilltagen" för vårt element också, men min sambo böjde till krokarna själv så var det problemet löst!

Kaka däremot, hon vägrar att sova i den om inte hennes fleecefilt ligger där.. för det är ju skitläskigt att ligga direkt på det supermjuka mystyget den är gjord av…Flört

medarbetare på djurskydd.ifokus

SaraC
0

Vi har köpte en nu Glad

Puma77
0

Ser ut som om den bev godkänd av Lill-GurraSkrattande Menar ju givetvis Lill-GustavFlört

//Pia

LinaK
0

#29 Han ser ju ut att trivas alldeles ypperligt din lille sötnos Flört tänk om man hade en sån vid varje element här hemma.

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se