Maine Coon katter....
Hej! Jag har 3 st Maine Coon katter, Asterix, Rainbow (kallas Bobo) och Diego. Dem är väldigt snälla och har väldigt många personligheter. Tex. snuttar Diego på en familje medlems halsband varje dag , väldigt många gånger. Dem är helt klart jättte fina djur. Tyvärr har Bobo någon form av alergi , så hon går på medicin varannan dag, livet ut. ingen vet vad som ha gjort henne sjuk. Astrix är bara bråkig och jagar tjejen….
Om det är några som har denna katt ras, skriv om dem och lägg upp nån bild! Tyvärr har nästan alla mina katt bilder raderats genom att min gamla dators hårddisk krashade….
På bilden , den sötaste katten, Diego.
oj , vad bilden blev liten här! Skickar upp en annan bild!
Vilken kul bild! Ser ut att njuta av doften av mat kanske? 
Jag har en MCO, han är 6,5 månad gammal, ska kastreras imorgon.. *usch..* Världens goaste katt! Ok, han vill inte bli buren, men för övrigt är han härlig! En ständig följeslagare, min svans. Gillar också att vara med i badrummet. Fascinerad av vatten.
Vår ständiga väckarklocka. Är det minsta ljust ute, så ska det kurras och trampas på oss, så att vi minsann inte sover längre. Sen efter hans frukost, så går han och lägger sig.. hmm.. Och tassarna! mumsiga att gosa med. Kanske det blir en till nångång? Man vet aldrig..
Såklart den ska ha en kompis! Det blir alltid en till om inga "männ" eller "föreldrar" säger emot!
Ha ha! Gubben och dottern säger nog inget om en till.. men vi får se..
Kolla tassarna!! 

jag har också bla en maine coon.
i stamtavlan heter han big breeze´s mr detroit men till vardags Manne eller mannfred. en myssssprop är vad han är vill helst ligga i ansiktet och kurrar och spinner alltid! talar om vart han är när man kommer hem så man kan gå och klappa lite och sitta på axeln en stund… han gör matte stolt på utställningarna med sitt otroliga tålamod och han bara älskar att vissa upp sig =) synd att öronen är lite små.. men men världens goaste coonis.. blir ett i april och är svart smoke.
jag har en maine coon tjej som blir 1 nu i februri. hon är jätte mysig, snäll mot barnen och busar massor med våran skogsblandis. kurrar o myser när hon vill, men blir gärna buren ibland, älskar vatten.
har haft henne ca 2 veckor hon var omplacering, tyvärr vet jag inte vilken uppfödare hon kommer ifrån, står visserligen uppfödarens namn i stamtavlan men inget Stamnamn på uppfödarens katteri.
Bara 1 fråga: hur lång tid tar det ungefär tills pälsen på svansen växer? hon har inte så mycket päls utan den är rätt tanig inte buskig som andras man sätt.
hej! :D
jag har 3 maine cooner! Jag och min mor har uppfödning!
jaghar 3 väldigt individuella katter som har väldigt olika personligheter!
Sassie; Vitterstorms Sasori, lite över ett år gammal, kom till mig för hon bodde hos min mor och där blev hon mobbad. Nu är hon en väldigt gosig dam som vet vad hon vill. Hon är en livsnjutar och ligger påmin favoritplats i soffan och i sängen.hon är dock fortfarande lite skygg och är rädd för händer.
Nihao; sensiqcoons Nihao,av egen uppfödning. vad han kon vara. svart 4 månader tror jag. hon är vårt lilla busfrö! Hon leter med allt och alla. och älskar att bitas i tårna och jaga garn och stickor när man stickar. hon vill även smaka allt som man själv äter! hon vill ligga och kela hela nätterna!
ZimZon; Odensjös ZimZon. Nihaos pappa och ett ntillskott. har inte riktit fått en bra bild av honom men han är en katt som älskar livet och vill gärna vara med överallt! en livsnjutare han också!
bilden är på sassie. har bilder på katterna i mitt galleri!
#8.Maine coon är en långsamt växande ras och är din 1 år är hon tonåring,pälsen kommer
.
#11. inte hört just det om rasen men att ha mor/barn när dom växer gör att det kan bli så,eg ska ju barnen "bort" när dom blir större,en del honor märks det tydligare på sen är alla katter olika oxå..
S*Winsnes Wilda
Maine coon är en sån fin ras :)
Ragdoll och Maine Coon , mums så söta! 

Jag har oxå en coonis…en myyyycket speciell sådan *S* eller ja…alla kissar e väl speciella på sitt alldeles egna lilla vis ;) Men Tyson han är nog den roligaste, knasigaste, dummaste och jobbigaste katten jag någonsin ägt (varit ägd av!?!). Varje morgon är en strid vid frukostbordet…han bara måste få sitta med vid bordet och kolla läget, speciellt ostkupan är fascinerande
Är det så att stolen inte står så pass bra till att han kan sitta på den med framtassarna på bordet så står han brevid på golvet och lägger upp sina labbar och hakan på köksbordet och försöker febrilt peta ner ostkupan *S* Är han inte överhängande störig vid bordet så brukar han springa runt och kvittra och leta efter saker att peta ner på golvet och springa iväg och gömma på andra ställen. Vet inte hur många saker jag hittat inne i sängen *skrattar*
Men när allt kommer omkring…han är min knasboll och jag ångrar inte en sekund att jag skaffade honom :) Dessutom är han så gosig mot mina två husisar.
Jag blev som jag blev när jag blev som jag inte skulle bli!
#15 Jag har nog din dubbelgångare.. Han är precis likadan! Nu försöker han välta mjölkpaketen med, och de är inte tomma!
haha, jag tror att vi alla känner igen våra katter på den beskrivningen…

#16 *asg* Visst e dom härliga! *S*
En annan sak med Tyson, som han även fört över på huskatten Bamse, e att han ska rusa in i badrummet så fort han hör att man duschar eller tappar upp vatten i badkaret….och inte nöjer de sig med att sitta å titta på, nej nej…man ska hoppa i badkaret *suck* Vet inte hur många varv man jagat runt efter dom två för att torka av dom 
#18 Samma här.. *ler* Och om jag inte vill vakna eller leka, så nafsar han mig i rumpan eller i armen! Skönt med små vassa tänder i skinkan! 

#18 Haha! Vi har förebyggt det med att stänga dörren om nätterna…men då sitter han på andra sidan å kvittrar som en tok ist *S* och försöker krafsa på dörren, men det är inte så lätt när hela tassen är inbäddad i tassludd :D
#20 Inga stängda dörrar här inte.. Vi får väl vänja oss! 
#12 Jo jag vet försöker intala mig det och hoppas på en stor fin svans sedan =) som sagt hon är ju bara tonåring men gu så söt hihi

.. har reserverat en coonis,har skogisar och en husis men alltid önskat mig en maine coon sen såg jag denna killen och det var kärlek direkt