Utställning #8 - Kärlek och omtanke
Då min bild på lilla silverpaddan Maud Adams vann tävlingen sötaste kattungen, så har jag fått äran att välja nästa tema.
Temat är: Kärlek och omtanke
Här vill jag se bilder på katter som visar ömhet, omtanke och kärlek mot andra levande varelser t ex mot katter, hundar, människor etc.
Slutdatum för tävlingen : 31/12
Tidigare tävlingar:
#1 Tema: Maskad. Vinnare: Lueur
#2 Tema: Tiger. Vinnare: Anne
#3 Tema: Enfärgad. Vinnare: Snurpan79
#4 Tema: Lekande katter. Vinnare: Sissi
#5 Tema: Jul. Vinnare: texasmamma
#6 Tema: Korthåriga katter. Vinnare: Johanna84
#7 Tema: Sötaste kattungen. Vinnare: Kattilaforsens

Obs! Min bild deltar inte i tävlingen.

Åh, vilka härliga myspysbilder.
*** Sissi Johansson - S*Tam-Trion's ***
Gulliver fångades in tillsammans med två systrar och mamma när han var kattunge. Julia skänktes bort på en marknad när hon var 6-7 veckor(De var 8 små kattungar i en stor bur en varm och solig dag, de omhändertogs och 4 av dom kom till mig).
En tid bodde de hos mig och trivdes bra ihop, nu har de nya kompisar i sina nya hem.
“In a world filled with hate, we must still dare to hope. In a world filled with anger, we must still dare to comfort. In a world filled with despair, we must still dare to dream.

Mitt bidrag är Mizzy som har ställt upp som en mamma åt 2 st hittekattungar denna var helt övergiven och skulle invänta en jägare men det kunde jag inte tillåta. Väl hemma så vart Mizzy nyfiken o lite påstridig (jag ville inte hon skulla skada kattungen) man iaf hon la sig i ungens korg o tävtta den Mizzy i sin tur är kastrerad o kunde inte erbjuda mjölk men tvätt,uppfostran mm det fixa hon galant :) Jag tycker denna är så söt bild.

#10 det där är klärlek :)

Åh, vilka söta bilder. Det här kommer att bli svårt…
Puttar upp denna tråd i fall det är någon mer som vill lämna ett bidrag. Det är ju sista dagen i dag.
Vinnare är Ophelia (inlägg #12) med bilden på Tingeling som med stor omsorg tvättar sin kompis Hillie. Jag hade gärna sett en bild på när Hillie tvättar Tingeling också.
Grattis Ophelia! Du får nu äran att bestämma nästa tema.

Tusen tack Kattilafors.Vilken ära.
Detta känns riktigt roligt.Eftersom jag så ofta har fått höra att man inte kan ha katter när man har jack russllar.
Grattis ophelia! Superfin bild på gullig katt och hund!
Jag gillade oxå den bilden på Tingeling tvättar söta Hille man ser ju vilken omsorg hon lägger ner
pälsen lite plattare här o där :D. Stort Grattis till underbara djur o fin kärleksbild :D