Katter iFokus

Katter

Etiketttävlingar
Läst 5208 ggr
Kattilaforsens
0

Utställning #8 - Kärlek och omtanke

Då min bild på lilla silverpaddan Maud Adams vann tävlingen sötaste kattungen, så har jag fått äran att välja nästa tema. 

Temat är: Kärlek och omtanke

Här vill jag se bilder på katter som visar ömhet, omtanke och kärlek mot andra levande varelser t ex mot katter, hundar, människor etc.

Slutdatum för tävlingen : 31/12

Tidigare tävlingar:

#1 Tema: Maskad. Vinnare: Lueur

#2 Tema: Tiger. Vinnare: Anne

#3 Tema: Enfärgad. Vinnare: Snurpan79

#4 Tema: Lekande katter. Vinnare: Sissi

#5 Tema: Jul. Vinnare: texasmamma

#6 Tema: Korthåriga katter. Vinnare: Johanna84

#7 Tema: Sötaste kattungen. Vinnare: Kattilaforsens

Qita och Mandorla

Obs! Min bild deltar inte i tävlingen.

Craz-y
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Mitt bidrag!

http://katter.ifokus.se/ShowUserFile.aspx?BinaryId=743a28c3-a6f0-45f6-bf11-3bd923f5d75c

Margona
0

Här mitt bidrag!

Singo-Torpet
0

En syskon jul kram…

Kattilaforsens
0

Åh, vilka härliga myspysbilder.Kyss

Sissi
0

Här är mitt bidrag.
Mamma Mary med sin lilla son Hubba Bubba.

*** Sissi Johansson - S*Tam-Trion's ***

majvi
0

Gulliver fångades in tillsammans med två systrar och mamma när han var kattunge. Julia skänktes bort på en marknad när hon var 6-7 veckor(De var 8 små kattungar i en stor bur en varm och solig dag, de omhändertogs och 4 av dom kom till mig).

En tid bodde de hos mig och trivdes bra ihop, nu har de nya kompisar i sina nya hem.

“In a world filled with hate, we must still dare to hope. In a world filled with anger, we must still dare to comfort. In a world filled with despair, we must still dare to dream. 

eighteenlives
0

Toshi var grinig, men med en vän som Pixel är det svårt att sura länge. =)

Ledin
0

Mitt bidrag är Mizzy som har ställt upp som en mamma åt 2 st hittekattungar denna var helt övergiven och skulle invänta en jägare men det kunde jag inte tillåta. Väl hemma så vart Mizzy nyfiken o lite påstridig (jag ville inte hon skulla skada kattungen) man iaf hon la sig i ungens korg o tävtta den Mizzy i sin tur är kastrerad o kunde inte erbjuda mjölk men tvätt,uppfostran mm det fixa hon galant :) Jag tycker denna är så söt bild.

Saintpaulian
0

Ok här är mitt bidrag. Morrison blir tvättad och ompysslad av mamma Lara.

Destany
0

detta e sann kattkärlek =) Puma blev kastrerad o sov väldigt hårt efter det o var iskall.. Zorro ville värma henne på sitt vis .. så gulligt då o de älskar varandra jätte mycket även idag

Ledin
0

#10 det där är klärlek :)

ophelia
0

Lilla Tingeling tvättar Hillie.Hon älskar att krypa nära och putsa henne över hela ansiktet.Vilket Hillie så småningom besvarar.

Kristall
0

Två kattungar (ur två olika kullar) visar omsorg. <3 (:

Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson

Besök gärna min blogg :)

Kattilaforsens
0

Åh, vilka söta bilder. Det här kommer att bli svårt…

Kattilaforsens
0

Puttar upp denna tråd i fall det är någon mer som vill lämna ett bidrag. Det är ju sista dagen i dag.Glad

spiritedaway
0

Här blir mitt bidrag :) Systrarna Sheri och Greta myser tillsammans. Tyvärr blev bilden lite suddig.

Men det ser alltid så mysigt ut när katter myser tillsammans. :)

Kattilaforsens
0

Vinnare är Ophelia (inlägg #12) med bilden på Tingeling som med stor omsorg tvättar sin kompis Hillie. Jag hade gärna sett en bild på när Hillie tvättar Tingeling också. Glad Grattis Ophelia! Du får nu äran att bestämma nästa tema.

ophelia
0

Tusen tack Kattilafors.Vilken ära.Glad

Detta känns riktigt roligt.Eftersom jag så ofta har fått höra att man inte kan ha katter när man har jack russllar.Glad

Saintpaulian
0

Grattis ophelia! Superfin bild på gullig katt och hund!

Ledin
0

Jag gillade oxå den bilden på Tingeling tvättar söta Hille man ser ju vilken omsorg hon lägger ner Kyss pälsen lite plattare här o där :D. Stort Grattis till underbara djur o fin kärleksbild :D

Akrafia
0

Här är min mainecoon med sina fyra kattungar Glad