Katter iFokus

Katter

Etikettutställning
Läst 1190 ggr
Favoo
0

Klippa klorna! ute/inne katt

Hej jag har en ute/inne katt.

hade tänkt att ställa ut henne så jag kollade regler för utställningar och såg att man måste klippa klorna på katten.

Då blir jag lite fundersam behöver hon klorna när hon är ute = är det dumt att klippa dom?Obestämd

tuska
0

Klipp klona på katten dagen innan utställningen, en katt som går ute ska ha sina klor kvar, för att klara livet i behåll genom att klättra.

Favoo
0

hur ska man då kunna ställa ut dom?

spiritedaway
0

Som tuska skrev, klipp klorna dagen före utställningen.

tuska
0

Förvånad  Du kan väl klippa klona kvällen före utställningen. Den ska kanske badas oxå, det är ju en skönhetstävling.

öron och ögon  ska va rena och pälsen borstad och lukta gott.Skrattande

JessicaN
0

Mina är innekatter och när jag ställer ut en av mina kissar så klipper jag kvällen innan, men hur gör jag sen när vi flyttar till hus och har dom ute?

Vill inte sluta med utställningar och även om man klipper dom kvällen innan så är dom ju korta ett tag, måste man ha katten inne tills klorna har växt ut eller hur kan man göra efteråt för att kunna ha katten ute?

Inge kul att tvinga en utekatt att vara inne på heltid bara för att klorna är klippta.

Favoo
0

#5  det är det! ( men jag har alldrig varit på en utställning förut)  Jag vill inte ha henne inne bara för att jag har varit på 1 uställning. hon vill väldigt gärna vara ute..!

tuska
0

Jag det blir att bygga en utekattgård, eller släppa ut katten ändå.

Jag bor i villa långt från trafikerad väg, men här gäller det kattgårdar som dom kan gå ut i när dom så önskar.

Ledin
0

En fråga måste man klippa klorna på innekatter? Har en som blir sur ner jag har klippt korna :P

blondifire
0

#8 ja det ska du göra.dom kan fastna och skada sig. har du ingen som kan göra det för dig? brukar funka bättre..

S*Winsnes Wilda

Anne
0

Jag skulle nog vara ganska tveksam till att ställa ut utekatter, med tanke på ökad risk för smittor. Men det kanske bara är jag.. :)

Emmsa
0

Anledningen till att dom klipps inför utställning är ju för att minimera risken att domaren blir klöst eller skadad om katten helt plötsligt skulle få för sig att det inte alls är okey att bli klämd och upplyft av en främling.

Det är ingen fara att klippa en utekatts klor nån gång då å då…de växer ut förvånansvärt snabbt om dom är duktiga på att klösa i träd och klöspelare :)

Jag blev som jag blev när jag blev som jag inte skulle bli!

Favoo
0

Jag hade tänkt att ha henne på landet efter utställningen. i våran sommarstuga då utställningen är i början av sommaren.   ( fast det får bli nästa år)    så då kan hon få vara där med oss och låta klorna växa ut! Glad