Katter iFokus

Katter

Etikettertillbehörutrustning
Läst 4357 ggr
Ledin
0

Klösmöbel tips !

Detta med tips ang klösmöbel/träd det är något jag saknar kanske har du lite tips vad man ska kolla på när man letar efter en möbel/träd som ska bli poppis för katter.

Ledin
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

själv har jag köpt klösmöbel genom tyska ebay den är stor o jag hoppas att dom kommer gilla den. Den kostar oss 904 kr allt som allt frakt o kostnad, mycket billigt tycker vi iaf.

Vad jag kanske kommer köpa mer är mera klöspelare då så dom kan bara klätra o sträcka ut sig.

spiritedaway
0

#1 oj va billigt :) det kanske man får kolla in

spiritedaway
0

#1 hur hittar man sånt ? Haha. Går man in på tyska ebay fattar jag ju inget alls.

Saintpaulian
0

Ja det var billigt, och definitivt något som katterna kommer älska! Vi bor så trångt att vi inte kan ha någon klösmöbel inne, vi har en på vår inglasade balkong. Men en sådan där eller något liknande blir det så fort vi får större lägenhet.

Ledin
0

då har jag ett himmla bra tips till sig #4 ang trångt men ändå vill ha en pelar klösmöbel :) http://www.swecat.com/product.php/3086 sen kan man köpa till lite saker som sovplats till missarna :) just denna är jag smått sugen på ^^ jag ska lenka hur man går tillväga genom ebay då dom skrivit himmla bra på hittekatter om just detta där fick jag själv tipset om detta. MEN det gäller att man är snabb som ögat med att få lägga sista sek bud för annars har dom atutobud som hinner med antar det e folk som har ett visst bud som dom har ett budtak (allså max detta vill dom lägga o trissar med tills dom nått sitt maxbelop) http://hittekatter.ifokus.se/Articles/Read.aspx?ArticleId=785cdda3-e57c-488f-9038-9d555e667b53&GroupType=Se.iFokus.Community.Board.ForumGroup&ThreadListPage=1

där är ang ebay ^^ och det e på tyska den sidan, men var inte så krångligt trotts allt, på hittekatter kan man få tips med o hjälp :)

blondifire
0

tradera är på svenska annarsFlört.köpte denna där,leverans ända fram till dörren,gick på 1.000kr o katterna älskar den! alla 5 kan röja i den samtidigt så stabil är den oxå.

S*Winsnes Wilda

spiritedaway
0

Det var jobbigt och se på den tyska sidan.. men jag försöker förstå.
Men jag ska nog kolla på lite svenska saker före också :P

Puma77
0

Ja det ska finas någon på tradera som köper in därav kan de hålla ett lägre pris än om man köper de där stora på en djuraffär. De ligger ju annars runt 2500-3000 kr här.

//Pia

Ledin
0

ja det e ju samma pris ungefär som våran gick på :) och våran kommer oxå hemskickad till dörren. Banken tog 50kr för att överflytta detta nu vet jag inte om man kan gå runt just sen 50lappen :P annars hade den kostat 854 allt som allt.

Men lite mer tips ville jag se vad har ni för erfarenheter av vad katter föredrar för sort av klösmöbel? Jag Tänkte så här en möbel som inte är för bred men ändå ska flera katter få plats i den, gärna vara klättervänligt då katter gillar klättra. Vi har ju enkla små klösmöbler men eftersom vi ska flytta kände jag att en stor möbel var ett måste.

spiritedaway
0

Hittade ett på tradera som än så länge verkar för bra för att vara sant. Budet ligger bara på 710 kr än så länge på ett stort klätterträd.. Och det är fri frakt. Och ny säljare. Då blir i alla fall jag lite tveksam :P

blondifire
0

den jag har bild på här köptes av en tjej på tradera,ibland lägger hon dom på blocket oxå,för fast pris.ofta börjar man med ett lågt pris på Tradera,jag ser till så den som säljer har så man kan "deponera" pengarna tills man fått varan.

helt nya och som sagt,bra med plats för alla katter.

S*Winsnes Wilda

majvi
0

#6 Jag köpte en likadan klättermöbel på tradera.Den var populär bland katterna men nu har överdelen ramlat ner.Det ska väl gå att reparera om jag bara får nya pelare till den. jag har 9 katter men jag har flera klösmöbler.

På bilden har jag tagit en hängkoj från en annan klösmöbel som brakade ihop.

“In a world filled with hate, we must still dare to hope. In a world filled with anger, we must still dare to comfort. In a world filled with despair, we must still dare to dream. 

majvi
0

Jag köpte en klösmöbel från ellos och den har hållt flera år men den är inte så hög.Men ibland kan den vara populär ändå. Fast hängkojer är mest populärt.

“In a world filled with hate, we must still dare to hope. In a world filled with anger, we must still dare to comfort. In a world filled with despair, we must still dare to dream. 

blondifire
0

har oxå en mindre från ellos som är bra..har man fler katter är det bra med olika lösningar/ställningarFlört. har lagt bilder på hemsida hur våra katter har det hemma.

S*Winsnes Wilda

kajsa-kavat
0

Jag har köpt en klösmöbel från Ellos som jag tycker är jättefin, och katterna gillar den också. Leopardmönstrat tyg, 3 våningar, 1 rör och ett kryp in längst ner. 299 kr på Ellos på nätet.

Ledin
0

titta flera tips jätte kul o få lite tips är det nån som har flera klösträd att dom föredrar ena före dan andre ?

Mabbiz
0

Jag hittade min på Blocket.. kanonfint skick, kostade mig 500 kr, en ny kostar ca 1600 kr. Och Buster älskar den! Blocket är bra, där kan man hitta både det ena och det andra!

Ledin
0

den du har som nr 2 (ostabila) en sån såg jag i en djurafärr o vart lite sugen då den är enkel o smidig men är den så ostadig äre inget för mina katter ena väger ju 5,4 kg o missy e på G i öka sin vikt hon med :) bra tips blir ingen sån den jag såg kostade 900kr o den va en sån där ^^ den du vill ha fanns på ebay så den bör ju även finnas på tradera? på ebay iaf gick den på ca 900kr utan frakt med frakt plus 300kr e olika

Singo-Torpet
0

#19 jag får den inte att sitta bra i taket hos oss iaf min kompis har en liknande och den är jätte bra.. så är kanske olika… 900kr tycker ja var dyrt, ja betala 300kr för den, ny. och min första 750 eller 800kr mins inte på butik i stan som köper in från e-bay eller liknande tror ja?

var och kolla på hus i dag där hade ja kunnat ha massor av trän av den sista varianten ja vissa, men huset var ju ruttet svam i panrummet, nej tack!

Ledin
0

ne ursh svampangrepp är ju inget man ska leka med har jag hört :S kan bli himmla dyrt i slutänden vid rep.

Loria
0

Min kompis bygde en egen klösmöbler. Med en playwoodskiva som de klädde med kraftigt väft tyg. På den fäste de hyllkonsoller och satte inklädda hyllpkan på dem. JAg tycker det var snyggt och inte så utrymmeskrävande. Men min pojkvän tror att det kommer att uppmundra katten att klösa på väggen. Tyvärr. Hade sett fram emot att få bygga en möbel matchande resterande möblemanget-