Katter iFokus

Katter

Etikettutanför-ämnet
Läst 593 ggr
kristinah
0

God morgon 15.10

Det har gått flera dagar sedan jag över huvudtaget var in på sajten, tiden rusar iväg. Väcktes av en spinnande Joppe i morse vid 7-tiden, då vaknade jag också med huvudvärk. Ngn idiot stod också och sparkade på ytterdörren inatt vid 01.30-tiden och eftersom jag bor på första våningen strax ovanför ytterdörren vaknade jag och så var min nattsömn förstörd för några timmar.

Idag skall jag försöka få ngt gjort här hemma men jag skall också åka hem till mina föräldrar ett tag, jag har inte vart till dom på flera dgr så jag börjar få dåligt samvete. Måste också åka och handla lite. Vad det är för väder har jag inte hunnit se efter ännu men jag tror det är rätt så hyfsat. Ha en bra söndag alla glada…ja ni som är ledsna med skall ha en bra söndag.

SallyB
0

Tack tack!

(tillhör de inte så gladas skara fn)

Titti
0

Godmorgon mittidan (som jag brukar säga denna tid på dygnet)

Har avverkat ett arbetspass - har ett pass kvar, sen ledig en vecka.

Fast det är lite strul där på färjan, men det ska väl ordna sig under veckan. Hoppas jag. Annars blir inte jag go att tas med nästa måndag.

Vimsan ville ut 05, som vanligt. Såg att hon har varit in en sväng och ätit, men nu är hon ute och jagar trollsländor.

Engla
0

Plugg i dag igen….Ledsen, men i em middag ska vi ta ut Ängla i sele och gå en promenad. Jäkla trist att Beck filmerna inte går på 4:an ikväll. Flört

/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

Veduran
0

Och jag ska putsa fönster idag… övervåningen är ju klar men det är 3 fönster kvar där nere. Sen… kanske sy klart överdragen till 2 rottingstolar, ett projekt jag påbörjade tidigt i våras men inte gjort klart ännu. Ujuj, många sådana projekt har jag, påbörjade men inte avslutade :s

Fint väder här idag, sol och +13 grader.

Titti
0

#4: Veduran

Det där med att påbörja saker och inte få dom avslutade. Det känner jag igen.

Har själv några jumprar jag håller på med. Och en stor julduk i korsstygn, hållit på med den säkert i 4 år. Har några smådukar jag syr på. Mitt sängöverkast i mormorsrutor ska jag också göra bredare. Gjorde det till en 120cm bred säng, nu har vi en säng som är 180cm bred.

Här är det soligt och fint, lite blåsigt kanske. Bra väder att torka de nytvättade yllesockorna i, som hänger på klädsträcket.

EddaM
0

Nu har jag sovit efter utställningen o smält alla resultat. Blev dock väkt tidigt idag av lilla Atos som sprang runt mig o hoppade på mig o bet i tårna o sköt in tassarna under täcket som om han jagade. Han var så söt o inte kan man bli sur på en sådan sötnos heller. Är fortfarande lite trött men jag skall till affären o sedan slappa i soffan ett tag =)

Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!

S*Luddhuvet´z

kristinah
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hm, inte har jag fått ett dyft gjort här hemma mer än att jag varit ut med Joppe en timme runt motionsbanan. Tog mina kära föräldrar ut på en biltripp istället. Tog även kameran med mig (har köpt ny) Tog en massa bilder. Vad tycks om sådan här utsikt från ett ställe som heter Djävulsberget?

Veduran
0

Härlig utsikt kristinah! :D Först tänkte jag skriva att Sverige är fantastiskt… men ändrar mig och säger jorden är fantastisk! :)

Och Titti… det blev ingen fortsättning på "projekt stolsöverdrag"… får bli en annan dag istället. Har iallafall putsat klart fönster, diskat och tvättat så jag känner mig nöjd för idag.