Katter iFokus

Katter

Etikettutanför-ämnet
Läst 929 ggr
Titti
0

Godmorgon 13/10

Godmorgon

Här skulle jag ha sovmorgon - tänkte jag - tji fick jag.

Vimsan var snäll i morse, ända till ca 06.15. Sen kom hon och var kelig och spann som attan. Inte kunde jag låta henne vara heller. När väckarklockan ringde så fick hon mat.
Kanske det lyckas, att lära henne att matte vill sova tills klockan ringer.

Mor min ringde sen vid 08 taget. Måsta iväg och skjutsa min mor och far för dom skulle med en färja. Så man kan ju säga att den  uppstigningen blev en rivstart på min dag. Höll ju på att somna om ju.

Så nu är min dag förstörd. Ingen idé att lägga sig för jag får ändå inte sova. Ska ju på jobb vid 14-tiden. Klockan är ju ca 8:45 här nu så.

Ha en bra dag.

[helenal]
0

usch vad jobbigt när sånt händer,det är så svårt att igonera dem små liven.. själv hade vi bsök här i natt av min killes syster så hon har inte sovit ett blund,,:)

Scilla
0

Det har gått fyra dagar och jag är redan så less på allt oväsen som byggjobbarna gör… DRRRRRRRRRRRRRRRRRR från kl sju på morgonen. Det är konstigt för när vi är ute med anläggningsfirman i närheten av bostäder så får vi inte använda gräsklippare/trimmer/blås före kl åtta.

Men som sambon sa, fördelen att dom verkar börja i vårt hörn (vårt sovrum ligger dessutom i hörnet med två ytterväggar och balkongen som ska bilas utanför…) är att vi kommer ha ett irriterande ljud som sakta avlägsnar sig, medan de andra har ett ljud som kommer närmare…

EddaM
0

Feztiz väckte mig idag. Och när jag vaknade till lite hörde jag hur elefanterna som bor ovanpå mig klampade runt…så var klockan halv åtta. Vet de inte att nån bor under dem?? Nåja de andra katterna märkte att jag var vaken o kom för att säga god morgon o gosa lite o sedan sade de att de var sååå hungriga så. De fick sin mat=) De har torrfoder men på morgonen är blötmaten väldigt viktig. =) Jag badade ju Zlatan o Willow igår o snart är det Feztiz tur att bli badad o hon skall fönas med. Skulle bara titta in här o se vad som hänt under natten=) Kram på er från oss=)

Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!

S*Luddhuvet´z

Shantimatilda
0

Och jag är sjuk. Ledsen min dag är också förstörd…

Titti
0

Hmm… Lite nytta har jag gjort nu. Fram med dammsugaren och undan med den igen.

Min förkylning vill inte ge med sig, men på jobb måste jag snart.

Veduran
0

Här hålls det på med lite "finlir"… dvs sätter upp gardinhållare *hm, undrar om det heter så?*. Sonen har inte velat ha gardiner på 3 år men nu ska det upp sådana. Blir mysigt med passande gardiner till nya tapeter.

Jenka
0

Idag avr det stallet med skolan.. Nu är det bara en gång kvar, på islandshästar.

Föjlde med för ett tag sen för att skjutsa hem bror min. Påvägen hem igen tvärrstannar mamma, och jag undrar va fasiken hon gör. Så pekar hon och där står en stor älgtjur :O.. Livsfarligt.. :/

Veduran
0

#7 det är kul att rida islandshästar men jag saknar stora hästar nu, vill ha deras stora steg! :)

Och ujja, ja det kan bli stora olyckor med älgar, tur det gick bra.

Jenka
0

Ja islänningar är underbara… Stora hästar har sin charm dom med ;P

Ja det var lite småläskigt, det var juh ganska mörkt ute också..