Fundering o vad kan vi göra.
Vi har kommit fram till att vi bor i ett för kallt o därmed blir det aldeles för dyrt att bo kvar. Så läget ser ut så här antingen försöker vi hitta ett annat hus men isf måste vi bor i närheten pga skolan. Eller så hittar vi lägenhet, men då blir det närliggande stad där ena barnent går i skolan (högstadiet) eller även hitta hus i samma stad (5 km flytt bara). Men blir det lägenhet kan det vara mycket svårt med katterna visst jag får ju göra allt jag kan för att få dom att trivs som innekatter, men 5 katter i lägenhet är lite smått mycket o inte vill jag "sortera ut" katterna heller alla är värda lika mycket. Vilka saker är bra att lära dom till att bli en innekatt när dom vart ute/innekatter (ut o in som dom vill), Lådvana är dom osv.

lådvana som du skriver att de redan är skulle ja ha som prio ett.. sen när ni väl betämt att ni ska flytt kanske e är bra att börja hålla dem inne längre stunder..
se till att dem har aktivering, ex ett stort klösträd, lek möss m.m. kanske ni har möjlighet att välja balkog, det vore ju supper att näta in den så kan de vara där ute med.. tror de går bra vet många som har 5 eller fler inne katter men då kanske en 3a är att föredra eller störe?

med bra sand och en bra dammsugare funkar det med 5 katter i lägenhet, jag hadde 6 i en trea, det var på gränsen men det gick, med kristallsand luktade det ingenting. Hängde inte med helt varför ni vill flytta, är huset för kallt? Blir det för dyrt med uppvärmning elr? kanske kan byta uppvärmningsmetod och kolla igenom fönster och sånt som släpper ut värme, tror det finns speciella nissar från kan det vart elbolagen som kan hjälpa en att gå igenom huset,
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.
Vi hyr bara detta hus o ja det e jätte dyrt har vi märkt denna vinter :S tyvärr så funkar det itne att elda då skorstenen e sprucken o kosnaden för laga den är 15-20 000 kr o det vill inte ägaren lägga ut. Sen är det ett gammalt hus o visst vi hyrde ett annat hus innan det var gammalt o så det med (mycket äldre o sämmre) men herre gösses detta är dyrt att hålla i någorlunda varmt 20grader e minumum för min del att ha inne. Sen har vi bytt ut en del element till oljeelement (el) en del kvar med att byta ut. Vi har tänkt kolla upp med elnissar om något drar tjuvel för 5300kr för 45 dagar e lite välans mycket sen plus lägga ut hyra på detta. Därmed är ett laternativ till flytt tyvärr då jag trivs med pyssla ute o ha allt jag vill runtom. Vi har inte bestämt oss än ska ta o prata med hyresvärden samt kolal upp vilka lägenheter det finns o räkna ut vad det kostar. Är priset i slutänden det samma ja då bor vi ju kvar. Tack för tips, klösmöbel e ett måste balkong vill man ju ha :) då givetvis nätad.

#3 Oj jises ja den elräkningen hadde då inte jag velat ha, är det den enda uppvämningen? nä det förstår jag fullkommligt att ni vill flytta, hoppas att ni hittar ett annat hus som är billigare att bo i .
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

dyrt… vet hur de känns, surt att betala så mycket för att vara varm om fötterna, vi hyrde också ett gammalt hus för och betala ca 3000kr i mån fö bara elen.. men de sluta med att vi flytta till lgh men nu bor vi i hus igen och här räker en 1000lapp på el i mån på vintern..
Ja vi fick spader av denna elräckning, vi har hittat en lägenhet som vi sak kicka på en 5a med 2 balkonger o som har varit 2 lägenheter där med 2 toa=extra bra med lådor :) Visst den var inte så billig men om vi räknar vad vi ger här blir det änså billigare i slutänden. Värsta är att det lär ju itne blir varmare på ett tag så elen lär ju gå åt som bara den, jag har kontaktat även hyrestgästföreningen om vad de säger ang kalldrag, det visa sig att vi har det för kallt i draget :P vad nu detta kommer leda till vet vi inte. Ursh skittrist detta men detta med lägenhet en 5a med 5 katter bör ju gå alla våra är ju sams visst lite tjivis har 2 börjat bli men inte slåss lr flyger på varandra. Hyset vi hyrde innan var inte så här dyr o det var stort (elda o sånt vattensystem gud vad bra) så det var bara till å elda o va glad detta hus flytta vi ifrån då nya ägaren inte ville ha en massa djur som spran ute kk tänkte jag vi gör om rastgården till kattgård, men sen visa det sig att han va inte alls så glad i djur alls. De drar till sig råtter ÖH okey en katt drar till sig möss o råttor så det huset stor tomt nu med men där vill jag itne bo ändå. (öppet överallt svinskit på åker o svinlukt när dom öppna till svinen) då var det ändå en bit ifrån nääää.Måndag iag ska vi titta på lägenheten utan kidsen för att slippa tänka på vadde pysslar med :)