nyvaken

neh jag har lyckats ta några sånna kort än =P
riktig snygg bild

Hur söt som helst
du är medlem i hittekatter va? vad jag inte förstår är vad so händer med katterna som hamnar på katthem och inte blir sålda?hur många katter "får plats"?

Vad goa de är dina små killar=)
De katter som är på katthem o som man inte hittar något hem till tar oftast nån som arbetar där hem. Man kanske avlivar om katten är helt vild och inte går att tämja någolunda. Men även en vild katt blir en utmärkt stallkatt. Och ur många katter som får plats på hemmen är olika. Vissa katthem är små o kan bara ta några få stycken o andra är större o kan ta många fler. På katthemmet här i Karlstad kan de ta in ca 25-30st tror jag. Sedan bor ju alla katterna i akuthem i två veckor eller längre innan de kommer till katthemmen.
Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!
S*Luddhuvet´z
aha.. d föstår jag..mn hur får de pengar till tex mat osv`?de som arbetar på katthem hur får de sina löner,via kommunen? nyfiken!!!

De flesta som jobbar på katthem arbetar gratis. Katthemmen drivs av olika föreningar som djurskyddet och djurensvänner. Och har de anställda på katthemmen så får de betalt av föreningen. Pengar till mat o sand o allt annat som man behöver kommer från privata donationer, medlemsavgifter. Många testementerar sina pengar till djurskyddsföreningen när de dör o på sätt så får de in pengar. men många sätter in lite pengar då o då till dem. I tråden Starta katthem har jag satt in några länkar till djurskyddet. Är du intresserad utav att hjälpa till så ta kontakt med ett katthem i närheten av dig. =)
S*Luddhuvet´z
jag bor i göteborg..vet ingeting om katthem alrig ens hört talas om det här… men jag e väldigt intressad!!! vilja underara människor som gör detta på sin fritid..på nätterna är katterna själva där då?eller finns de nattpersonal? hur bor katterna i burar?förlåt för alla frågor…

jag skulle vilja starta ett katthem, som i tråden jag har skrivit, men som sagt ska jag nog jobba på ett först =)
jo… det verkar svin kul!!!!! VERKLIGEN!!!! vill meee!
me hur fr man pengar till kastring osv…?

http://www.djurskyddet.se/lankar/djurhem/katt.asp
Där hittar du fler länkar till djurhem. Jag vet att det finns flera i GBG. Pengar till kastrering får de från privat personer oxå. Staten har inget att göra med föreningarna mer än att de får något i bidrag.
S*Luddhuvet´z
vad dåligt! tyker man borde få mer pengar…
jag får gåshud.. när jag läser detta.. så fina katter! väldigtg många kattungar faktiskt.. om man ska köpa katt/hund tycker jag man borde köpa dem från djurhem först oh främst…jag ÅNGRAR att jag inte gjorde de först.. jag älskar mina katter,men skulle mått b'ttre om jag köpte dem från ett hem…

jag vet, ångrar oxå fast ändå inte, har ju så underbara katter. men har ju sagt till mina föräldrar, för deras katter är rätt gamla nu, så om dom ska skaffa nån mer så tror jag att en hittekatt något äldre skulle passa dom, och dom håller med mej, så det är ju därför jag vill jobba med nått inom katter,
jo asss¨jag åmgrar inte mina katter,men jag önskade ändå att jag ahde köpt hittekatter…

jag vet hur du känner dej vännen =)

Nej AnnJok så underbara, är det små britter?
S*Luddhuvet´z

Nej Chartreux *svarar jag*:)
Jättesöta!