God morgon 7/10
Uppe med tuppen??? Nej, det har varit en sådan där hopplös natt när jag inte kunnat sova. Läst, blivit trött, släckt lampan, försöker sova, tänt lampan, läst lite till, blivit trött, släckt lampan, försöker sova, går inte nu heller… Kliver upp ser på tv en stund, blir trött, går och lägger mig och försöker sova, går inte, tänder lampan, läser mera blir trött, försöker sova, går inte… *suck*
Sitter nu här med morgonkaffet. Ska cykla iväg och köpa ny blomjord eftersom jag fått en massa lökar på klöver som ska planteras. Vad jag mer orkar med den här dagen det är frågan.
Ha det så bra alla ni som ska på kattuställning på Solvalla idag, ja ni andra också förstås! :)

Usch Veduran såna nätter är förödande för kropp och själ. Kan du ta en siesta idag istället? Här regnar det så det planerade trädgårdsarbetet får vänta. Det blir lite städning (lite sa jag), handling och en tur till returen. Sen får jag sitta vid datorn hur länge jag vill. det blir en bra dag.

Ja sådana nätter är jobbiga. Vaknade själv en gång för Zlatan hade bestämt sig för att öppna alla gaderobs dörrar. Han får för sig det ibland o krafsar o krafsar. Men jag fick honom o sluta o sedan så somnade jag om så gott. Här regnar det oxå men det blir ändå en tur till stallet för att mata hästen med morötter o borsta lite på henne men hon lär vara blöt o inte kan man borsta så mycket då. =)
Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!
S*Luddhuvet´z
Gomorrn - mjau
Här regnar det också idag. Tycker inte jag om. Skulle kunna vara uppehåll så att jag skulle våga gå ut och jaga flugor på gräsmattan - men när det ösregnar så håller jag mig inomhus istället.
Matte fick krupp på mig i morse. Prick klockan 07 började jag. Då skulle jag tugga på blommorna, riva i fjärrkontroller, väckarklockor och kablar så att hon skulle vakna. Matte är rejält morgontrött så jag måsta bita henne ordentligt i handen till sist, så matte blev ännu mera grinig. Fick upp henne till sist, så att hon gav mig mat. Husse märkte inget för han sov.
Men sen var ju matte så sur på mig så ut på trappan hamnade jag. Fick vara ute några timmar, tills husse vaknade och släppte in mig. Men det gick ingen nöd på mig. Det började ju regna men jag har både en veranda och pressening att krypa under. Dessutom är det mysigt att ligga under både mattes och husses bil.
Låg och myste en bra stund med matte i sängen innan hon gick upp. Fick leka en stund med vattenstrålen från kranen. Jättekul.
I kväll ska jag vara ensam hemma för matte och husse ska fara till grannbyn och äta kräftor och räkor.
Skulle också vilja följa med. Men näää, kanske inte. Mattes brorsas vänner har sin hund med sig. Så det är nog bäst att vara hemma i alla fall.
Men nu ska jag se om jag vågar mig ut en stund. Kanske man ska vara ute när husse fixar med datorerna. Han tog ju fram dammsugaren ju - hugaligen vad hemskt. Dessutom fick jag lite bassning här. Blivit upptäckt att jag har väldigt svårt att låta bli nätverkskablarna, men jag leker bara med dom när inte husse och matte ser, för ser dom så får jag bassning direkt.
//Hälsningar Vimsan (hade hjälp av matte att skriva)

God middag!
Har sovit fram tills för en stund sen! Nu har jag brunchat ;) Även om jag var vaken tidigt i morse också och åt en liten frukost.
Jag har vänt på dygnet igen pga av att jag inte mår så bra (ångest etc) hur framtiden ska bli. Men som de säger: man får bryta ihop och gå vidare!
Jag har sytt klart det sista till utställningen imorgon. En ny bädd och toadraperi så lilla gumman ska få det lite privat. Är så himla stel i nacken, fattar inte varför!
Jag har lagt ut Vimsans hemsida på min hemsida idag. Fast det är inte så mycket ännu. Bara lite och bara början. Fortsättning följer…
Nu är det duschen som gäller för mig. Börjar dra ihop sig att fara och äta kräftor och räkor. "Snålvattnet" börjar ju rinna på mig nu. Blir ju hungrig bara jag tänker på det, fastän jag nyss åt några varma smörgåsar.
Ha en bra kväll.

Regnet bara öste ner på marknaden, men det var trevligt ändå:) Utom när jag åt lunch (se bild) och parasollet blåste omkull vilket gjorde att allt kvarliggande vatten forsade ner över mig…:/ Så det blev en väldigt blöt dag - men imorgon skall det vara sol!
Nu skall jag dricka te och sedan blir det en myyycket tidig kväll.

Ohh nej - sabla osis! Men god lunch ser det ut att ha varit (varför gör man inte så där goda mackor hemma?) Hoppas du får sol imorrn iaf :)

hej allihopa.. idag har jag köpt tvättmaskin ska hämta den på lördag.. ska bli så skönt att slippa tvätta i tvättstigan nåt mer..
3 veclor i rad har det varit strul i tvättstugan
1 a veckan så försov sig människan som haft nyklen innan..
2:A veckan så snodde nån min tvätttid
3:e veckan så låste jag in nycklarna i tvättstugan o min hyresvärd var borta….

Sally, ja det gör man ju aldrig, sådana mackor själv, avnjutes bäst på café kanske:)
Idag var det kanonväder istället, i solen hela dagen, lätt röd nu…:)