Katter iFokus

Katter

Etikett: allmänt-kattprat
Läst 8648 ggr
[LucyInTheSky]
0

Blir galen på skrikande katt!!

Blir vansinig!! Han skriker, skirker, skriker, skriker.. jag blir som sagt galen! Han är kastrerad, runt 5 år.. Omplaceringskatt som bott hos mig lite mer än en månad nu. Han har skrikit sen dag ett.

Jag har försökt att gå ut med honom i sele nu ett par dar för att se om han lugnar ner sig.. men jag tycker det bara blir värre. Han skriker mer nu. Han ska ut… skriker i fönstren, vid dörren.. Han kan inte vara ute katt här och gå¨som han vill. Bor på andra våningen.

Hjälp.. jag orkar inte höra detta hela tiden.. Och grannarna då? han vrålar verkligen.

Emelie-E
0

Våran Prinsen gick också runt och skrek hela tiden. Enda gången han var tyst var när han åt eller sov. Även när han var ute så skrek han. Gick inte att få honom tyst.

Han kanske vill ha en kompis? Jag skulle precis börja bearbeta min mamma om att skaffa en kompis till Prinsen, men han hann tyvärr att dö innan :/

[LucyInTheSky]
0

Han har två kompisar här hemma. Vi har tre pojkar. Så sällskap har han. Men jag fortsätter ut och vandra med honom.. hoppas han lugnar ner sig

Emelie-E
0

Vi hade också andra katter här hemma. Men de två brydde sig inte vidare mycket om honom. Den ena fräste åt honom och så.

Men jag hoppas det löser sig iaf, vet hur jobbigt det är.

trezzi
0

min katt skriker han me så fort jag går ifrån  han o när han ej får mer kel av mej.. vet ej va jag ska göra me men vissa dar en han tyst som en mus…

Puma77
0

Min Thindra fick smak för att gå ut med koppel och när hon kom in igen så börjad hon jama och så i säkert en timme för att hon ville ut igen.

Nu får hon inte gå ut så ofta alls och hon sitter inte och jMr på att hon vill gå ut, du tror inte det kan vara det? Testa med att inte låta honom gå i sele ett tag och se om det inte blir bättre.

//Pia

Lill-Kisse
0

Det låter hopplöst det där. Har du fått en katt som är van vid att vara ute och propsar på att fortsätta som utekatt? Katter kan vara envisa som synden, så kan man inte anpassa sig till katten, får man nog söka ett annat mera lämpligt hem åt den. Kan du lämna tillbaka eller omplacera katten och välja en innekatt i stället?

Skrutt
0

Håller med Lill-Kisse, att hitta ett nytt hem där katten kan gå ut är nog det bästa för den, ingen av er blir lycklig så som det är nu. Hoppas att det löser sig Glad

[LucyInTheSky]
0

Han har ett hem om det inte skulle funka här.. Men det är tvärs igenom svergie.. *suck* Och ja, han har varit ute förut så han känner nog inte för att vara innekatt.

Han började skrika klockan 4 i morse och höll på till nu.. Jag är sååå lycklig. Men att hitta ett nytt hem åt honom känns inte bra. Jag undrar om jag istället kan försöka få honom att fatta vilken dörr i trapphuset som är vår.. Så kan han få gå ut då jag är hemma. Vilket jag kommer vara ett tag.. arbetslös.

Ledin
0

vissa katter klarar inte av att bli en helt innekatt det har jag sett flera st som gör som denna bara går o skriker. Och här är ju rätt uppenbart han vill UT en vän hjälper någ inte. Jag har tagit tvärtom allså innekatt men här får dom gå ut utan tycker det e lite läskigt så hon är inne (2 gg i sommras var hon ute då med mig en dörren lämna jag öppen så tryggheten fanns snabbt). Har du provat detta medel lugnande man sätter i elutaget ? vad det nu hetter *tänker* Obestämd nån annan som vet vad jag menar? iaf det kan ju lugna ner han lite, annars får man försöka hitta ett nytt hem där möjligheten finns att gå ut.

[LucyInTheSky]
0

Felway eller något heter det.. tyvär så är det dyrt.. Men ska kolla lite på apoteket.