Godmorgon 1/10
Jag väl ta tillfället i akt och bli den som hälsar alla godmorgon denna söndag. Var uppe med tuppen, närmare sagt 07.50 för det var formel 1 på tv. Det är konstigt, min sambo är världens morgontröttaste, men för F1 eller motogp så verkar han kunna stiga upp vilken tid som helst. Förra söndan var vi uppe kvar över sex, la oss med täcket i soffan och sen somnade vi…
Godmorgon.
Har redan avverkat arbetspass nr1. Ikväll ska jag på jobb igen. Är ju ny turlista nu. Är så typiskt, man har lärt sig nu hur man jobbar, och så stjälps allt över ända och man måsta lära sig nya arbetstider. 
Fast denna dag går åt till att diska, diska, diska. Är ju en hel del att ta vara på nu så. Men nästa vecka är jag ledig, skönt ska det bli.
Gårdagen blev lyckad. Jr fyllde ju år så det var fullt hus i omgångar här. Har vi 7 gäster så är "huset fullt" (husmor får ståplats
). Fast jag vaknade med huvudvärk idag förstås, sådär att man ändå reder av att jobba, men den har gett med sig nu. Vart lite stressad gårdag ändå, även om man inte tänkte på det då. Jr är nöjd med sin födelsedag, och det är det viktigaste.
Vimsan skötte sig exemplarisk. Inte "skygg" (som jag trodde att hon skulle bli eftersom det var så många nya bekantskaper), utan gosade med alla som ville, dessutom hade hon ett busrace i gräset, till några gästers förtjusning. 

Trevligt med födelsedagsfest men disk blir det! Var jr nöjd med presenter också? Det är svårt att träffa rätt tycker jag. Dagen här går ocså i städandets och tvättandets tecken, även om det blir många pauser vid dator och kaffekopp.

Har redan varit i stallet för jag släppte ut dem idag. Willow har blivit mamma här hemma och utan att varit hos hane. Ungen är ovanligt stor och han heter Atos. =))) Hon tror nu att han är hennes unge o hon pratar konstant med honom o försöker att locka in honom under täcket o i klösträdets hus. Han är jätte glad åt det o han snuttar på henne med så jag skall kleta in hennes tuttar med lotion så han tycker det är äckligt hoppas jag. De är lustiga dessa små katter. Zlatan leker med Atos nu med. Det är bara Feztiz som fortfarande är lite sur.
Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!
S*Luddhuvet´z

Oj, oktober redan… Här har vi nyss ätit lunch och nu ska jag GÅ till Hemköp och handla. Tar oftast cykeln men känner för en liten promenad. Har jättediskberg igen… men det får bli något att ta hand om senare.
#2 Jodå, Jr är nöjd med sin nya dator. Kanske inte den häftigaste och "vassaste" modellen, men den klarar av spelen han älskar att spela och det är ju bra det.
Gymnastikbyxorna kommer också till användning och alla spel och böcker också.
Petade in en minnespinne till i min dator igår - passar inte i Jr's, eftersom det blev en felbeställning. Fast det krånglade lite. Fick 25% av minnet.
Hmm…. Fick göra ett nytt försök. Flyttade om de tre minnespinnarna. Olika frekvens är det visserligen på dom, men den nyaste pinnen klockar ner till samma som dom andra. M.a.o så blev det en oplanerad uppgradering av min dator.
Kontrollerade här hur mycket minne min dator använder: 35% - men bättre för mycket än för lite.

Grattis till Jr! Aha det var en dator han fick…:)

Själv har jag varit på andra marknadsdagen på Fiholms slott - usch och fy för snåla människor:( Särskilt med det höga priset på marknadsbord får man ju säga. Ja, ja, det är nog inte mitt gebit det där med marknader ändå. Och absolut definitivt inte på landsorten - tråkigt nog - där folk tycks vara mer än lovligt snåla, i dessa sammanhang.
Nästa helg skall jag också på marknad, men i Stockholm, får se om det gör någon skillnad…
Just nu ser jag det hela positivt, jag behöver ju faktiskt inte förfärdiga fler saker till nästa helg utan kan ta det lugnt i handarbetshänseende under veckan som kommer:)
**Pia.
**Ja, det var det. Och vilket hemlighetsmakeri vi hade. Han skulle ju upptäcka paketena först födelsedagsmorgonen. Så kvällen före så for jag till mina föräldrar med tvätt, som det hette, och hämtade paketena som vi hade färdigt inslagna där. Så smög vi in dom i sovrummet på morgonen sedan då Jr sov ännu.

Vad mysigt, en riktig barndomsfödelsdag:)