Hamstervakt
From söndag kväll blir jag hamstervakt i 4 veckor..
Det ska bli intressant att se hur Morris kommer att reagera på den lilla pälsbollen i buren.. Jag kan se framför mig hur han sticker in tassen och letar ;)
oj oj, ta det varsamt, risken finns att han kommer skrämma upp hamstern riktigt ordentligt…

Det låter jätteroligt, hoppas allt går väl och att de har nöje av varandra…:)

Tassen fick inte plats mellan gallret, som tur är :)
Morris gick 20 varv runt buren igårkväll, innan vi kom på att på kvällen ställer vi upp hamsterburen på kylskåpet, och på dagen får den vara instängd i sovrummet. Så det kommer nog att gå bra :)

Hur har det gått med vaktandet??

jotack, det går bara bra :)
dvs om inte Morris får vara i närheten ;) kommer nog med en bild om detta framöver, har inte tankat över bilderna från kameran ännu..

Vad kul, han måste ha fullt upp Morris! Hemskt nyfiken på bilderna…:)

Nå, bidde det några bilder, Calibra??

Har hört att det är med hamstrar som med näbbmöss att de inte är goda men att katter gärna leker med dom…till döds då. Fast jag vet inte om det stämmer, är ju lite rått att testa.
Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!
S*Luddhuvet´z

Hu.. får mig att tänka på när jag bodde hemma och hade 2 katter vid namn Tuffi och Sejki. Jag lovade en kompis att passa hans 2 möss någon vecka, no problemo… Ställde upp buren i rummets ena lagerhylla (var poppis att ha sådana då) men det skulle jag inte ha gjort. Någon av katterna rev ner buren och i panik letade jag små möss. Den vita hittade jag gömd under något tygstycke och hann rädda. Men den lilla ljusbruna gick inte att rädda. Hittade nämligen Sejki hejvilt kastandes med den lilla så… ja den levde fortfarande men mamma gick in till grannen med den för att göra plågan kort. Än idag vet jag inte vad han (grannen gjorde) :S

Usch och fy, *burr*, ibland är det inte helt behagligt med katter…:/

Men samtidigt är det endast mig själv jag skyller på, Sejki gjorde bara var katter gör. Men efter det har jag lärt mig att vare sig det är små möss, fåglar eller något annat kattspännande så ska man binda fast buren… hårt!

Vilken söt liten hamster… Och katt ;D

Morris tyckte visst också att hamstern Kajsa var söt :)

Liten hamsterlund, så näpet:) Hon blev inte rädd för Morris nrägående inspektion?

jag tyckte inte hon såg mer rädd ut än annars, men vem vet hur rädd hon var för mig :D