god morgon 29/9
Grattis alla Mikael på namnsdagen! Det är Mickelsmäss, sa mamma men jag minns inte vad det var. Sista arbetsdagen den här veckan! På fredagarna har jag bara it-arbete och inga elever. Min förkylning frodas. Det är rena cirkusen här när jag nyser så det skramlar, då blir Lydia upprörd och jagar katter som hoppar upp på bord och skåp.

God morgon!
Ska du på Mickelsmäss? Det är en stor marknad som är på söndag! Dit ska jag =)
Godmorgon. Sitter och lyssnar på byggjobbarna som börjat arbeta med vår fasad. De ska fixa fasaden, fönstrena och byta balkonger. Sen ska trapphuset snyggas till, porten bytas och så ska vi få säkerhetsdörrar. Det ska bli skönt när det är klart, men just nu känns det inte roligt. Speciellt jobbigt känns det att de kommer vara tvugna att sätta för fönstrena. Vad ska Selma då roa sig med?

God morgon. Det morrades säkert i natt men jag sov så gott så gott. Men det är mindre morr o fräs här hemma. Zlatan nosar mest o Willow går efter honom för att tvätta honom i rumpen men vänder han sig om så fräser hon. Feztiz ja hon kommer nog fräsa ett tag till. Men jag tycker det går riktigt bra. Han gosar o leker. Idag skall jag iväg o köpa mer kattmat o åka till stallet.=)
Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!
S*Luddhuvet´z

Godmorgon! Inatt har jag sovit hårt men dåligt och vaknade massor av gånger av konstiga drömmar… minns bara pyttefragment nu.
Scilla: vad skönt att få fasaden fixad den HÄR tiden iallafall. Hos mig målade dom och täckte för fönstren i somras… I deras SEMESTERTIDER så vi levde som en bastu här i ca. tre veckor :S Klart gubbarna får ha semester men… jobbigt var det. Men det blir ju fint :)
Veduran: Först sades det att det skulle göras under sommaren, men (som tur var) så sköts det hela upp. Måste tömma balkongen i helgen bara… Har en snäll kompis vi kan få ställa lite saker hos. Har ingen aning om hur länge vi måste ha fönstrena täckta, det står bara att renoveringen av fasader, fönster och balkonger ska pågå till 15 december. Håller tummarna för att vi inte ska vara instängda ända tills dess! Selma skulle bli tokig, inget att titta på! Förhoppningsvis tar de en del i taget, det är flera uppgångar och fasaderna ser olika ut.

Scilla: det lär nog bli i etapper, en del i taget. Så gjorde dom här iallafall. Det kändes som om alla andra "delar" gick på ett par dagar medans den här huskroppen fick svettas i 3 veckor. Jag skar ut V:n i mitten på plasten för att inte förgås här inne

God förmiddag!
Sovit länge idag eftersom jag var vaken länge inatt *fy mig* Det regnade inatt. Idag ska jag inte göra nåt speciellt, jo röja lite i röran ;) Lyssnar på/ser just ett tv-program som heter:
"Från lust till last
Hur mycket njutning tål vi? Tre samtal om njutning på ett vetenskapskafé. Om njutning som samhällsfenomen och om njutningens roll för identitet och kropp. Reporter: Karin Andersson. Inspelat 22/9."
Himla intressant! Så nu ska jag fortsätta att kolla/lyssna på det.
Tror vi får lösa det så att sambon tar med sig Selma på jobbet de dagar då det är smitrisk. Sedan ska dom tydligen bila betongplattor vilket kommer vibbrera en hel del. Tycker hon det är läskigt blir det väl kontorskatt då också. Det är egentligen Selma och krukväxterna jag är mest orolig för. Men jag är som sagt tacksam att vi slapp det hela på sommaren!

Scilla: jag tror du tänker rätt där, spec vad gäller betongbilning. Katter är väldigt känsliga för sånt oljud, enl min erfarenhet, och mår väldigt dåligt/stressas av sånt.
Selma är iofs typ världens kaxigaste katt. När jag tappar plåtbunkar och grytlock i golvet så kommer hon springade för att se vad det var för spännande. Men att vara ensam hemma, med försatta fönster och buller och vibbrationer… Nej, det vill jag inte min lilla älskling ska vara utsatt för.
Nu började dom borra i fasaden och Selmas reaktion var att snabbt hoppa upp i fönster. "Vad GÖR dom, mamma" sa hon till mig. Nu smyger hon runt som den lilla puma hon är och funderar på vad dom har för sig, medans jag tycker att det helt klart är dax för persiennerna. Har dom halvöppna nedåt så kan hon titta ner men det syns inte in.

ByeByeSandy, var är den marknaden?
Scilla, låter ju oerhört jobbigt det där… Men vilken tur att det blev på hösten istället!
Sally, nå kunde man få för mycket njutning? Blev det någon slutsats? Det tror inte jag man kan få, eller nja, det beror väl på vad njutningen består i, hur många kokosbollar som helst kanske man inte skall äta…:)

Njae, jag uppfattde inte nån slutsats, utan det var mer än genomgång av människans behov/uttryck av njutning ur olika fysiologiska, historiska, kulturella etc aspekter. Så det var naturvetare, läkare, historiker, kulturpersoner etc som gav sin syn på det hela. Men ändå intresssant, även om jag (som naturvetare) har svårt med att dans o dyl har professurer och att det kallas forskning när man sätter upp dansuppsättningar…
Idag var det ridning i skolan.. Kul kul.. När jag kom hem somna jag, trött som jag är :P Min bror var här och först spela vi ett sällskapspel Kvitt eller dubbelt, sen gick vi över till datan. Då turades vi om att spela StepMania. Kort och gott så har det varit en trevlig dag idag :)