Katter iFokus

Katter

Etikettvila-i-frid
Läst 2145 ggr
Minelle
0

R.i.p Sigge

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Igår beslutade vi att avliva våran Sigge. Han blev 17 år gammal och har gått igenom mycket, urinvägsinfektion, svår kattsnuva, och massa små grejer. Vi försökte hjälpa han in i det sista nu med snuvan och det, då han skulle få anabola steroider för att bygga upp muskelmassan. Men han led så mycket, och vi känner att vi har gjort tillräckligt för honom för att han ska få ett bra, långt liv. Så nu gav vi upp. Höll honom i tassen hela tiden hos veterinären. Grät jätte mycket, men sa åt honom att allt kommer bli bra, och att jag älskar honom mest i hela världen, att han alltid kommer vara den bästa katten o.s.v.
Han har funnits hela mitt liv och alltid varit där för mig, han betyder mest för mig. Imorgon begraver vi honom.

R.i.p Sigge.

tuska
0

Man måste hjälpa sina djur över gränsen, det är otäckt svårt.

Förstår att det känns så det där förfärligt jobbigt för dej nu.

Många styrkekramar

krasivis
0

Beklagar sorgen! På andra sidan regnbågsbron finns en underbar plats för dig att vara på!

wolfie
0

Beklagar sorgen,en fin gammal katt som får det bra där bortom regnbågsbron..Kram

Minelle
0

Tack för era fina kommentarer!
Jag kommer aldrig kunna älska en katt som min Sigge, min livskamrat som var 2 år när jag föddes. Vi har alltid levt tillsammans, och det känns jätte konstigt nu när han är borta  ''/

Skogstrollet-igen
0

Jag vet hur det känns. Jag var med om det för två veckor sedan. Men konstigt nog har man mer kärlek i sig än man fattar och den räcker även till en ny älskling! Hoppas du kan känna det snart. Har du möjlighet så skaffa katt snarast igen. Man kan aldrig ersätta personligheten man förlorat men man kan ersätta katten. (Min nya kärlek sover här brevid och hon ser ut som din Siggebild…)

Lovebuffen
0

Lider med dig!

Förlorade själv min älskade katt för två veckor sedan och gråter floder varje dag fortfarande.

Sorgen går aldrig över, men man lär sig leva med den, och man kan till slut tänka på allt det roliga man haft tillsammans och skratta åt det med kärlek. Du kommer att komma dit, men det tar tid och det måste få ta tid.

Skickar massor med tröstkramar till dig!!!!

tuska
0

Hej Minelle !  Tänk så här, du vet att det finns en katt nu som behöver dej mer än väl, Se dej om så finns den där.                    Din sorg efter Sigge blir mycket lättare att bära med en ny misse i huset  att skämma bort.                                                                                      Jag Jag har många katter, mister jag en av dem så finns det plats för en till i mitt hus.

TrisseCRX
0

Det är svårt.. Jag blev av med min katt genom att se på när den blir på körd.. mitt framför ögonen på mig!Gråter Och han dog inte.. det är det värsta!Gråter

Jag saknar honom.. men han hade jag haft i ca 5 månader.. men jag älskar han!

Jag beklagar sorgen! Han har det nog bra uppe i katthimmlen nu.. Han kanske träffade min Frasse :) <3