Katter iFokus

Katter

Etikettutanför-ämnet
Läst 1061 ggr
kristinah
0

God morgon 24.9

Ha…idag hann inte Joppe väcka mig…idag var det jag som väckte honom…kl 06:10. Nog är det sen konstigt att man inte ska kunna sova lite längre någon gång. Undrar om jag håller på blir gammal? Fundersam

Idag skall jag och sjunga med den ena av två körer jag är med i (brukar säga att jag sjunger hellre än bra) men det är roligt och ingen har kört bort mig ur ngn kör än så länge.

Det är skördefest med tillhörande gudstjänst där kyrkokören skall sjunga. Skall nog ta kameran med för där kan det finnas ngt för foto iFokus, min andra favoritsajt.

Efter det skall jag till mina föräldrar och äta lunch. Om jag sedan orkar skall jag åka hem och tvätta mina fönster. Jag har en massa tassavtryck på köksfönstret och gardinkappan skall bytas att den får vara ifred. Joppe är lite överallt han. Så också i gardinkappan i köket, den hänger för långt ner för att han skall kunna låta den vara ifred. Ha en trevlig söndag alla glada kattälksare.

Hm. Nu när jag skulle välja grupp God Morgon så hittar jag den inte. Den sover väl så jag lade in på Tassavtryck.

Destany
0

idag ska jag iväg o handla lite mat till katterna o annat jag behöver.. igår blev det sent kom inte hem från 2 inatt… idag e katterna bara halvvilda… zorro hade nog en mardröm inatt för han jamade hysteriskt men när jag kollade på honom så sov han….

EddaM
0

Mina nyinflyttade grannar ovanför mig väckte mig idag. De har ett barn som måste springa två timmar på morgonen verkar det som. klamp klamp klamp. Lilla Feztiz har ju varit dålig i magen ibland o jag tänkte först att det var burkmaten (wiskas) men nu är jag övertygad om att det är desar favvo godis. De där stängerna som är från vita något inte best friend som jag trodde i en annan tråd. Nåja det blir synd om henne nu när de andra två (tre) får o inte hon. Jag får ge henne något annat gott, greenies är ju en annan favvo. Bra att man kommit på vad det är ialf o slipper tvätta henne i rumpan=). Idag skall jag ut till stallet och jag kanske plockar svamp.=)

Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!

S*Luddhuvet´z

Titti
0

Godmorgon.

Blev lite "osams" med Vimsan i morse. Hon tyckte att matte hade lust att ge henne mat 06.30 - vilket inte jag tyckte.

Jag fick nästan "i trådarna" på henne. Som hämnd för att jag inte steg upp så både bet hon och rev hon mig. Hon har aldrig bitit mig så hårt som hon gjorde i morse. Gjorde ju riktigt ont ju, men inget blodvite blev det den här gången. Peppar, peppar. Gråter Tänkte först ignorera henne, men har man ju både tänder och klor i skinnet så går det ju inte.

Hade en riktig uppgöresle om vem som egentligen bestämmer. Hon eller jag. För jag har bestämt att man inte får bitas eller rivas - för då blir man lite så där lagom omruskad. Ni vet, så där som kattmammorna gör när ungarna är olydiga.

Nå ja, slutade med att Vimsan hoppade ner på golv och gick och lade sig i Jr fönster och skämdes. Klockan 09 vaknade jag igen för då kom Vimsan igen och ville ha mat. Så det blev sovmorgon till sist.

Jag kan ju somna om igen även när jag har varit upp och tassat på nätterna. Så ni kan ju gissa vem som är Vimsans "tjommis" här - Jo då, matte. Hon strök sig mot foten min och vad hände? Upps, blev rutcshkaneåkning över foten igen. Så hon är allt annat än långsint i alla fall.

Men nu har Vimsan "husarrest" några timmar eftersom vi snart ska fara för att hämta Jr. "Söndagsägget" har hon just ätit. Jättegott tycker hon - och pälsen blir ju så blank och fin se'n (hon får bara en "gula" i veckan)

Sidentass
0

Gomorron!

Här är det slut på sovmorgnar, vi har flugor till för-**lse! Vidriga små monster som kommer i svärmar ifrån närliggande lagård.o anfaller så att man inte får sova…man provar att stänga alla fönster, men det mår man inte bra av..har man så många katter som vi har o bor litet så måste man få in lite luft..

Brukar inte längta till höst o vinter..men nu har det gått så långt att det inte är utan att man gör det!

Det blir en tur till skogen här idag, måste ju se till trattkantarellerna som står på tillväxt..:-O) svampplockning så skojigt o spännande:-O)

Jenka
0

Idag fick jag inte heller sova i mitt rum. Min chinchilla Chrille tyckte hans hus var så gott så han gnaga, gnaga och gnaga tills jag gav upp :P Den jäkeln börja precis när jag släckt ner för att sova, gnagar dom när jag somnat gör det inget, brukar inte vackna men inte innan.

Ajja, idag ville mamma att jag skulle dammsuga så jag får väl göra det då. Sen om jag kommer ihåg så ska jag nog ta en tripp till djuraffären för att köpa vattenflaskor - alltid bra att ha extra hemma ifall nån går sönder.

Engla
0

Jag råkar jämt för allt! I går blev jag nerringd av vänner som sa att mitt namn stod med i lokaltidningen www.blt.se Det stod att jag jobbade på Hunddagis i Karlskrona, att jag bodde på ett gruppboende och att jag sååå gärna ville ha ett husdjur, men att jag inte fick för mamma och pappa….! (mer än man vet själv). Det visade sig att reporten hade skrivit mitt efternamn istället för hon som verkligen var med på bilden. (Vi har samma förnamn, men dock inte samma efternamn). Hur kan man göra så fel? Jag har inte ens något med hunddagis att göra….!

I dag fick jag äntligen tag i BLT och de beklagade det hela väääldigt mkt! Haha! Så typiskt att sådant här händer mig! Flört

/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

Pia
0

kristinah, det låter SÅ roligt att sjunga i kör, välgörande för själen liksom. Kommer mig aldrig för att ens försöka dock… Säger som du, hellre än bra…

Destany, men visst är det lite läskigt när de drömmer mardrömmar… Nu har inte någon katt gjort det vad jag kan minnas, däremot Malte. Oh han kan yla så blodet isar sig, s-it vad läskigt det är…:/

Sidentass, usch och fy för flugor i mängd så där:( Minns ett B&B i England vi bodde på, bondgård, inte fick man mkt sömn där inte för alla läbbiga flugor, mitt i heta sommaren också så det gick inte att ha fönstren stängda…

Vilken märklig sak, Engla, och vilken tur att det inte var skrivet något värre…

Destany
0

jo det var läskigt jag satte mig upp i sängen o fick ju nästan en hjärttack

Pia
0

*brrr*

SallyB
0

Engla: Om det varit i USA hade du kanske kunnat stämma tidningen på nån miljon eller så, för sveda & värk - eller nåt :) Antar att det inte funkar i Sverige.