god morgon 20/9
Det är min yngsta dotters födelsedag idag. Och Englas läste jag.
Grattis
Hoppas ni får en fin dag. dottern kommer hem till helgen och blir firad då. Förra året bakade jag en tårta som såg ut som Hello Kitty. Jag får se vad det blir i år.
Godmorgon
Känner mig lite fåordig just nu. Är i morgon som man får veta. Jag hatar att vänta. Tänk om….
Vimsan är ute och springer. Hon höll sig faktiskt till 06.30. Sen skulle hon leka - med husses telefon och fjärrkontrollerna - Grrr!
Hon fick mat innan hon gick ut - så hon lär väl tassa på en bra stund.
Det är blåsigt, även om solen skiner.

God morgon och grattis till er som fyller år både människor o katter =)
Åh vad jag är sugen på att köpa en katt unge. Har inga pengar så det löser ju sig men ändå. Och snart skall ju min skogis paras. Och ja då får jag ju en katt till eller flera beroende på hur många som blir sålda. Men jag har en köpare till en ialf så länge=) Nåja det är så det är i livet=)
Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!
S*Luddhuvet´z

Grattis på Födelsedagen - Engla!
Hipp hipp Hurra! 

Och grattis till din dotter, Solveig! Glöm inte att berätta vad det blev för tårtmodell:)
Mums för jordgubbstårta, Titta!

Vilka coola! Vad har du får glasyr/överdrag?

Frosting* med lite kakao i och smält blockchoklad till detaljerna.
*50 g smör, 4 dl florsocker, 1 tsk kakao, 2 msk grädde eller vatten, 1 äggula, 1 äggvita.
Smält fettet i en kastrull, ta kastrullen från värmen. Blanda i florsocker, kakao, grädde/ vatten och äggula. Rör tills smeten är kall. Vispa äggvitan till hårt skum och blanda i den. Bred ut smeten över tårtan.

Toppen, tack!

Tusen tack alla underbara människor och katter här på Katter! 24 år. Gud, vad gammal man är nu….!!
/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

Tänk då på oss riktiga gamlingar, som får färga håret för att få bort gråa hårstrån…;)