Musjakt

Brukar hon gömma saker i soffan, mellan dynorna och dylikt?
I sängen, under badkaret/duschkabinen, under en matta, i en sko är några heta tips från mig:)

Under soffan. I skor. I vattenskålen. Var som helst….
/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

hmmm..under soffan..längst in..asså allra längst in under något skåp..i soffan, mellan kuddarna..i din säng..bredvid matskålen..
själv har jag en slaktad mus liggandes nånstans i vardagsrummet att leta rätt på, det var Mari som ville bidra lite extra till hushållet;-)
Sidentass

Så nu har vi letat och iaf lokaliserat två av tre (Tack för tipsen iaf)En låg i en fåtölj under kudden och lite annat som också ligger i fåtöljen. Den andra (tråkiga - inget skrammel i längre) låg faktiskt i en liten kartong som står i hallen och som jag brukar samla ihop hennes leksaker i med jämna mellanrum. Och så har vi lekt en stund också. Just nu leker hon själv iaf.
Tänkte faktiskt också komma med dom där förslagen, men jag hann inte.
Här var det också jakt i dag. Den nya hartassen var väck. Spårlöst borta. Visste att Vimsan lekt med den.
Under kylskåpet låg den. Så det vara att ta till tumstocken och peta fram den.
Min kompis familj hade en katt som gillade att stjäla saker och gömma dem. Sedan tog hon fram och lekte med sakerna när hon trodde att ingen såg… Det kunde vara värdefulla saker som smycken och nycklar så när man ville ha tillbaka grejerna så fick man smyga på katten…
Jag hittar oftast Selmas leksaker bakom grejer där hon inte kommer åt att få fram dem. Springan mellan ett förempl och väggen. Flyttkartongerna t ex, eller min symaskinslåda. För några dagar sedan fann jag ett lager i en kartong där hon kommit åt att pilla ner dem, men inte fått upp dem igen.

Min kisse Emil tycker om att stjäla strumpor ur byrålådan eller tvättkorgen och gömma dem på alla möjliga ställen, tex under soffkuddarna och under byrån i hallen och under frysen…Det är inte konstigt att jag alltid har så många omaka strumpor efter att jag har tvättat…

Gu så gulligt allt låter, vilka idéer de har:)