Katter iFokus

Katter

Etikettutanför-ämnet
Läst 703 ggr
SallyB
0

God Eftermiddag 12/9

Hej Hopp!

Solen skiner och det är en sån där mysig höstdag som är liksom precis lagom. Ska putsa fönster lite senare idag om nu bara hantverkarna kan dyka upp för att avsluta det de påbörjade igår. Har 'bestämt' mig för att jag ska försöka göra en sån där 'nyttig' sak varje dag. Sen när fönstren är putsade ska jag hänga upp 'nya' gardiner och ev köpa lite nya växter med de presentkort jag fick på födelsedagen.

kristinah
0

Jag väcktes kl 06:15 av Joppe som är som en fyrfotad väckarklocka, punktlig till tusen. Nåja jag skulle ju upp ändå för att åka till arbetet. Slutade tidigare idag för att åka med mina kissor till veterinären. Allt gick bra och Joppe fick sin vaccinering och avmaskning. Det tyckte han inte om, då fräste han åt tjejen som stack honom. Men vi gick ut då vi kom hem så nu är han glad igen.

Veduran
0

Haft lite nyttig dag också… har iallafall slängt en stor gammal blomma som stått i en hink ett bra tag. Samt att jag gick till grovsoprummet med en stor låda skräp…

Härligt väder här också idag :)

dadoo
0

vi har det soligt med varma vindar här.. känns skönt.. idag så vaknade även jag tidigt och insåg att igår kväll så hade ja slängt mitt överkast på golvet så det hade bildat en liten grotta.. där satt ju såklart min lilla kisse och slog mig på fötterna när ja gick förbi.. =)

kaninen hungrig som alltid.. synd bara att hon har kvalster.. i veckan så har hon ju också lyckas med att käka upp en fjärdedel av en matta.. då får ja nog köpa en ny till henne då.. dagen går vidare och ska släppa ut djuren lite senare.. =)

Pia
0

En nyttig sak om dagen är jättebra, Sally, det försöker jag också köra med.

Tycker faktiskt att vädret kan vara lite fökylningssolidariskt, hade heller sett regn och rusk än strålande sol och milda vindar. hrmf…:/

I gräsmattan ser man många nya små, gula maskrosor kika upp, våren är redan på g…

Titti
0

Jag har inte gjort nåt nyttigt alls idag. Gråter

Är så förargligt. Orkade knappt jobba idag, tur att mamma var med och hjälpte mig, annars vete tusan hur det skulle gått.

När jag kom hem så tog jag mig en tupplur. Nedrans förkylning. Jag var borta från denna värld ca en timme.

Jo, vänta nu. Lite nytta har jag gjort. Diskat och plastat en skolbok till Jr. Var ju inte sådär speciellt ansträngande.

Scilla
0

Jag kom just hem. Terrorkatten hade vält min hibiskus IGEN. Denna gång med kraschad kruka och två grenar av. Fyra grenar, kruka och fat på två dagar. Nu ska jag köpa fysprej, eteriska oljan dunstar för fort. Har tagit på mig snälla rösten och svär snällt åt terrorkatten som ligger i mitt knä och är världens gosigaste.

Pia
0

#5 Plasta in skolböcker, det var roligt minns jag. Att få bestämma mönster…:)

#6 Kanske hibiskusen kan få bo på golvnivå, eller i annat rum när ni inte är hemma? De små liven, de vet verkligen hur man ber om förlåtelse (?) på bästa sätt sedan…:)

Scilla
0

Den behöver mycket ljus så det blir svårt. Och vi har liten lägenhet, bara två rum. Har köpt fysprej nu så ska vi se om hon låter den vara ifred då den luktar kattäckligt. Selma fick följa med till affären, det var spännande. Många spännande lukter!

Jenka
0

Idag var vi i stallet me skolan.. Trevligt trevligt. Slutade tidigt för att få se att mormor och morfar är kvar, dom skulle egentligen åkt hem i söndags, men vart för sent, sen skulle dom åkt hem igår men då fick dom tid på verkstan me mammas bil idag, och ja idag skulle dom då åkt hem, men då har morfar fått läkar tid i sthlm imorron så nu vart dom kvar tills imorron :D Ska bli spännande och se om dom kommer hem imorron ;P

SallyB
0

Dadoo: Snällt att köpa en ny matta till kaninen :)

Pia: Blev inget puts av fönster (hantverkarna verkade ha glömt mig) så får se om de kommer imorgon ist. Så då får jag ta tag i fönstren då. Appropå växtlighet, jag såg gullvivor idag, fullt blommande!!!

Scilla: Aj, jobbigt läge med hibiskusen. De små liven vad rara de är (och som sagt väääldigt billiga ibland) Men sen är de ju så söta så då kan man ju inte annat än förlåta dem.

Destany
0

idag har jag inte gjort så mycket vakande i morse kl 8  var jätte förkyld.. pallade mig upp o var uppe till 14 sen somnade jag igen…jag har städat i mitt skafferi o satte in all kattmat på en hylla där.. fick en massa gratismat hos vet när jag var där med puma.. hennes kastrering kostade 880:- fick räkningen idag…spännade att se vad allt det andra slutar på…Puma har börjat gå runt med sin mus o jama precis som hon gjorde innan när hon löpte…men det tar ju tid att landa från en kastreing så jag låter henne hålla på… nu sover båda katterna i soffan…

Calibra
0

sitter på ett halvtråkigt hotell i manchester, köpte just en dyr uppkoppling, 3 pund för en halvtimme för att kolla mail, men där fanns inget viktigt att hämta :) så nu får jag surfa halvtimmen ut..

åker hem igen på lördag morgon, till dess ska jag försöka lära medarbetarna på det lokala kontoret lite mer om affärssystemet vi jobbar i. jag har blivit varnad för kulturkrock gällane arbetsmoral, så det kommer att bli väldigt intressant :)

Pia
0

Åh så spännande, kulturkrocken du blivit varnad för, Calibra, den vill jag gärna höra mer om:)

Calibra
0

det kommer en full rapport när jag kommer hem :)

Carrocs
0

Jag har varit på min IT-utbildning i Varberg mellan 9-12 (läster bara 50%, resten sjukersättning pga hörselskada o fibromyalgi), lärde mig mer om Visual Basic…..*ler*
Ska utbilda mig inom olika programmeringsspråk mm. 

Bilade hem till Kullavik, möttes av sonen med kompis, sonen hade visat Cornell kattluckan. Ska försöka lära katten mer i helgen, får se hur det går…*S* 

Nu dags att gå ut i trädgården och äta smultron o björnbär, mums!

Pia
0

Toppen med fler som vill vara med och sätta tassavtryck, Carrocs - dock hann det bli en ny dag…;) 14 september

Åh så gott med smultron och björnbär, plockar du dem direkt från buskarna?

Calibra
0

Här kommer min lilla rapport om mina dagar i Manchester. Vi har 2 anställda på ett litet (och då menar jag verkligen litet!) kontor, där den ena personen är chef över den andra. Tanken är att de skall dela på arbetsuppgifterna, men det är tydligen väldigt viktigt just att en är chef. Det är såklart den som är chef som tycker att det är viktigt :/  

Chefen förklarar inte för den anställda, utan snarare beordrar, utan att förklara bakgrunden, så att den stackaren förstår inte alltid vad han egentligen gör. Och så kommer jag, som försöker reda ut misstag och förklara saker, så att alla förstår. "Chefen" anser såklart att hon redan kan allt, så det är den anställda som blir lyckligt lottad, eftersom det är han som lär sig allt!   

Arbetstiderna är 9-17, och då är det verkligen kl 17 man går hem, tydligen. 2 minuter innan säger "chefen" att det är dags att avsluta, och efter det går det undan!

Jag tror egentligen inte att det är kulturkrock jag har varit med om, utan snarare en person som inte är så pigg på att arbeta, och sådana personer finns ju även i detta land.

Det var hursomhelst intressant att se deras vardag, och jag har en känsla av att jag kommer att behöva åka över fler gånger, men nästa gång vet jag hur jag ska lägga upp saker och ting, för att få båda personerna med på banan.. :)

Pia
0

Tänk, jag satt faktiskt och tänkte på det här igår kväll, undrade hur det gått, Calibra. Himla bra att du la upp det hela nu då:)

Men så trist det där lät då, både för "chefen" och den andra anställde. Vilken arbetsmiljö, inte så man blir direkt arbetssugen med sådana vibbar…:/ Tänk att ordet chef är så viktigt för somliga…

Denna kommentar har tagits bort.
Calibra
0

Har hört att det är väldigt viktigt i England med titlar, tyckte det var lite tragiskt att se.. Jag ska försöka styra bort det lite, men det blir nog inte lätt. "Chefen" insåg nog inte vad jag har för position i det hela. När vi diskuterade just positioner och titlar på ett skämtsamt plan, så var jag tvungen att klämma in en liten kommentar om jag trots allt var deras chef :) Hon hade inte sett mig som det innan, så hon blev lite paff..

Pia
0

Lilla människan då…:/ Usch ja, det där med titlar det är nog väldigt viktigt i vissa länder, hierarkiskt och med långa traditioner.