Godmorgon 18/9
Har ni sovit gott i natt? Jag blev sittande alldeles för länge vid datorn och teven igår kväll. Det blev nytt styre både i riksdag och kommun och landsting för mig. Fast lokalt gick moderaterna bakåt och sossarna framåt. Katterna tyckte det var trevligt med sällskap i tevesoffan, jag sitter så sällan där annars.

Godmorgon! Då var det måndag igen då 

God morgon på er alla. Här är allt ganska lugnt o Zlatan leker med sina stutsbollar. =)
Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!
S*Luddhuvet´z

godmorgon.. inatt har jag inte sovit så gott.. e så täppt på nätterna så jag knappt kan andas…idag ska jag jobba kväll så det e inte så mycket annat planerat idag
Godmorgon.
Här blev man väck 06 inatt, av en liten söt buse.
Sen ringde ju kl 07 och då var det totalt slut på husfriden. Då ska ju Jr upp och till skolan. Förstår inte, han sover ca 9 timmar/natt och pigg som en Mört på morgnarna.
Jag somnade om sen, men fy tusan vilken dröm jag hade. Uäch. Buhuu. 
Drömmen: Det började med att det var ett fasligt liv på en av dom stora färjorna som passerar här, 2 nödraketer sköt dom upp. Sen blev det ju man ur huset och leta efter en eventuell drunknad/saknad. Fast vi hittade ingen. Men däremot tiotals kattor som simmade i sjön. Någon hade kidnappat kattorna och kastat dom i sjön. Sjukt. Tog en stund att få upp alla kattor också, dom flesta klara sig tror jag. Jag vaknade för jag konstaterade att Vimsan var en av dom.
Vet inte vem dom var ute efter egentligen. Mig kanske. Det var skönt att vakna. Det lovar jag. Fast jag skulle ju velat veta vem som gjorde detta och varför.

Har inte så mycket planer jag heller, diskberget måste ju tas idag och jag funderar starkt på fönserputsning. Har ju fått fasaderna målade här i sommar vilket lämnat sina… ja det syns alltså. Sen är det en himla massa nosavtryck som måste avlägsnas :)

Go'morrn!
Jag skulle också verkligen behöva ta tag i fönsterputsningen nu innan det blir för kallt.
Det är lugnt och alldeles stilla i naturen.
Fö rapporteras att ledningen i HQ byts från rödgrön till blågrön och att det nu ska införas 'ordning och reda' ja, inom skolan gällde det tydligen. Och fler äldreboenden… Hmm, håhåja. Kan de inte komma med lite mer storslagna framtidsplaner när de nu har möjlighet att bre' på. Lite oroande tycker jag det är att SD tydligen har representation i HQ from nu.
Nu en till kopp java.
/Senare

God förmiddag säger jag. Har sovit välbehövligt mycket och gott, skönt när det numera är lite svalt i sovrummet igen…
Nu skall jag äta "brunch" får man väl kalla det och sedan pyssla - låter nästan lika mysigt som det är:)
Vilken dröm, Titti! Ibland undrar man var man får allt ifrån…
Pia. Det var jätteskönt att vakna och konstatera ett det "bara var en dröm" Puh.

Förstår det. Ibland har de där drömmarna, på gott och ont, en tendens att bita sig fast dock. Skönt att ha handfasta bevis på att det bara vara en dröm ialla fall - med kissen i sängen förmodar jag…:)
Kissen ute och upptäcker världen, snarare. För hon gick ut när Jr for till skolan och hon hade inte tid att komma in när husse lockade på henne, finns så många insekter och jaga ju. Fast hon håller sig här på tomten.
Husse berättade att när bilarna far på vägen, ca 150-200 meter bort, så reser Vimsan ragg och svansen blir yvig som en diskborste. Så det är nog ingen större risk att hon tar sig till vägen. Hon verkar ju vara jätteskraj för bilar. Bra tycker jag.
Idag har jag inga lektioner så jag är ledig - skönt. Min kompis var här för ett tag sen för att titta på nykomlingen :).. Annars kommer jag inte göra mycket idag, vara hemma och ta det lungt..
Usch för mardrömmar.
Själv fick jag en behaglig morgon. Blev väckt till en massage av åtta små tassar som promenerade på min rygg.

Nä… nu måste jag slita mig från datorn så det blir något annat gjort här idag.

Här blev det en sen morgon för oss, igår kväll gick man ifrån dom gamla vanorna som brukar vara att sitta fast vid datorn. Man hamnade för en gångs skull i tv-soffan. Hur det går nu med en ny regering återstår väl att se;-) Efter en lång tv-sittning väntade missar på att få gosa i sängen..fick inte somna förrän Mari slickat mej blöt i ansiktet en bra stund..härligare än tv-soffan:-)
Sidentass
He he… Ibland får jag väldigt roligt åt Vimsan. Hon gav mig ett gott skratt för en liten stund sen.
Får man inte ta beslag och leka med mattes kamerabatterier, då börjar man leka med mattes handarbete istället.
Hmm…
Undrar var alla mina mormorsrutor till sängöverkastet är? Jag är av med några.
Måste nog börja leta snart, så att jag kan fortsätta.