Röda katter
Om man kollar in på vilka färger på katter som är populära så utmärker sig speciellt några, bl a röda katter (inte att förväxla med färgen créme som är en s k dilution d v s en pastellform av röd. Väldigt mycket ljusare, gärna isigt beige i nyansen kan man säga att den bör vara).
En annan populär färgvariant (som egentligen finns i nästan oändlig mängd av undervarianter) är sköldpaddsfärgade katter, de har redan en tråd här och en artikel här.
Så, här kommer en tråd särskilt tillägnad katter med samma färg som katten Gustaf - välkomna att lägga in bilder på era röda pälsklingar:)

Ja det är konstigt, men alla våra röda hannar har alltid varit dem som sålts först.

Min älkling Leo om fyllde 7 år i lördags

Oj vilken fin bild!

Vacker bild, tjusiga kontraster mellan himmel, snö och "lille" rödtotten! Grattis i efterskott till Leo!

Oj så fin! Läckert röd-vit skogis, åh de är så härligt naturliga och coola:)

Åh vilka fina bilder!
Märkligt nog är inte rött alls en färg som tilltalar mig på katt egentligen, men när jag fick den första röda i en kull (Knut) så blev det liksom självklart att han skulle bli kvar…:)

Vad kul, röda katter tycks vara lite speciellt för många!
Så speciellt ibland, att man gör vad som helst för att den skall bli riktigt röd (#12)…;)

Förstår ingenting:)

:)

*putt*
Vad kul att hitta denna tråd, jag har en förkärlek för röda katter, och tänk vilken snygg trio det skulle bli om jag skaffade en till min svarta och vita. 
Sol_Mone: din Zizzlina har jag beundrat förut, skulle vilja ha en skogis som ser ut precis som hon. 

Jag säger det igen, såå tjusig är hon:)
#19 Tackar, hon är en riktig mystjej dessutom