Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 724 ggr
emsems
0

nattbravader

när jag och sambon gått och lagt oss så brukar vi stänga ut kissarna, för dom lever om så mycket och pratar med varandra heeela natten.. dom mjauar fram och tillbaka hela tiden.. ett jäkla tjattrande…

så vi stänger ut dom, och dom blir tysta.. kring 4tiden så vaknar dom och jamar iegn och klöserpå dörren frenetiskt. jag vaknar och känner oj, jag måste gå på toa (detta händer vaaaarje kväll). jag går ut, katterna trycker sig in i sovrummet och in under sängen så jag itne får ut dom. sedan är det sömnlöst resten av natten.

vad gör jag åt detta? dom vill in, pch lever om = ingen sömn. om jag håller dom ute och återgår till sömnen så lever dom om ändå i typ 1-2 timmar. jag tänkte först att dom skulle ge upp, men dom pratar så här hela dagarna, och om jag säger åt dom så förstår dom inte vad jag sa åt om.

blir galen… pratar era katter så här?

Veduran
0

Oj, låter jobbigt men det går nog över när de blivit lite äldre.

Och nej, jag har inget problem med tjattrande katter, tror båda mina har något fel på struphuvudet för ingen låter. Jo Theo kan jama lite gulligt tyst ibland, Vilda har ett tyst, hest och ynkligt läte som gör att man ibland blir lite osäker på om det verkligen var hon som lät eller inte…

emsems
0

ena är ju ändå 2 år… andra iofs bara någon månad, men det är penny som låter mest å hon är 2… =/

Pia
0

Jag har ju också sovrumsdörren stängd, och för mig har det alltid, tack och lov, fungerat hur bra som helst.

Det är så svårt att ge några råd kring det här tycker jag, men jag vill minnas att jag läst nårga trådar härinne om just detta problem och om hur de faktiskt kom tillrätta med det. Letar och återkommer.

Öronproppar är också ett sätt att lösa det hela på, åtminstone temporärt:)

Och om någon annan har förslag kring hur man löser detta problem är ju toppen om ni vill dela med er!

Pia
0
Pia
0
Pia
0

Funderar också på om det inte kan vara en idé att försöka trötta ut dem lite med lek innan ni lägger er?

Titti
0

Så brukar vi göra med Vimsan. Har en busstund med henne just före vi ska sova. Det sista busas i sängen (efterom vi sover i storstugan) viftar på foten/tån så får hon bita den, med täcket emellan förstås.

Ett hopskrynklat papper t.ex. Eller en boll, fisken eller ett garnnystan leker vi också med. Jr är bra på det där, han har massor med energi på kvällen så han får busa med katten.

Sen sover hon till 06 taget och tycker att då ska matte ge mat och busa. Suck och stön. Jag som är morgontrött. Tidigast så har hon väckt mig 05.15 för då var hon hungrig.

Destany
0

Jag vill bara säga att det går över.. hur gamla e dina kissar?? mina katter var jobbiga på natten fram till de var ett år..Puma grävde upp blommor varenda natt o hoppade över mig så jag fick jord i sängen.. Zorro gick runt o jamade konstant.. visst händer det att de fortfarande väcker mig men det e sällan.. o skulle jag bli väckt så e det Zorro till 99%… så mitt råd stå ut de lugnar sig om de fortfarande e kattungar