Godmorgon 15/9 06
Skulle ha varit på jobb nu - men här sitter jag. Sjuklingen. Dom får klara sig själva på färjan idag. Fast min mor skulle fara dit och göra ett ryck på eftermiddan.
Så här blir det inte så mycket gjort idag. Har tömt i mig några muggar te, men inte mår jag bättre av det. Snarare tvärtom.
Vimsan har fått ett busryck igen här. Fick rusa till och rädda toarullen.
Nä, nu orkar jag inte skriva längre. Höres sesnare. Ha en bra dag.

Krya på dig Titti.
Här är det precis som vanligt. Sitter med en katt i knät som spinner. Inget speciellt händer idag. Skall bara iväg och handla =)
Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!
S*Luddhuvet´z
Här händer det heller inte så mycket. Är på jobb till 14:15, sen skall jag hem och valsa med "snabeljohanna".
Krya på dig Titti
Sånt pensionärsliv min mor fick. Får fara och vikariera sin dotter på sin gamla arbetsplats.
Borde också valsa med "Snabeljohanna" men det får vara. Kan ju inte odla potatis här inne ännu så…
(skämtar)

Stackare Titti, inte frisk ännu? Men tur att du har en ersättare :) (men hur känner hon då, pensionär och allt?).
Kul namn - SnabelJohanna =) Kanske skulle ta fram henne här hemma också…
Här på HQ är det fortsatt soligt och relativ varmt. Inget speciellt händer heller, börjar känna mig uttråkad, tänker intresseanmäla mig till lite volontäruppdrag. Men trots det tveksam till vad jag har energi till när allt kommer till kritan *sucka* :/

Det måste vara datavirus som far runt och smittar oss alla, KatteriFokus-viruset…:) Krya på dig, Titti!
Här är det riktigt kyligt, men soligt, idag. Burr!
Själv håller jag på att bli tokig över att jag inte hittar små märkesetiketter som jag skall sy in i sjalar och annat stickat. Vet preciiis när jag använde dem senast, ligger i en liten gul prasslig påse med en nåldyna. Jag har vänt upp och ner på hus och hem, rörigare än någonsin på sina ställen, helt utan framgång. Blir galen!! Försöker visualisera och fokusera - fungerar inte. Nu har jag bitit i det sura äpplet och beställt nya etiketter… Hoppas de hinner hit i tid (skall på marknad om 14 dagar och det sitter ju finemang med små etiketter i alla alstren då…).
Det var samma sak med mina nya, fina personliga magneter, hittade dem inte, beställde nya. Börjar undra om det inte är en företagsstrategi, produktosynlighet som sätter in efter ett tag - allt för att man skall bli nödd och tvungen att köpa nytt…
Vad gör ni när ni bara inte hittar det ni måste hitta?
Pia. Jag lovar att dina prylar är på sista stället du söker på.
Usch vilket dåligt skämt. Hav tröst. Jag brukar också städa bort saker och ting så jag inte hittar dom själv och jag blir så förb….d på mig själv och går å spottar å svär.

Jag är SÅ arg över det här, och det går liksom inte att tänka bort det heller…:/
Men det har hänt förr, och lär väl hända igen, när man minst anar det så kommer det en inre bild och så vips hittar man det…
Pia. Du är inte ensam. Här har du också en som är expert på att städa bort saker. T.o.m glasögonen har jag lyckats städa bort någon gång. Då visade det sig att jag lagt dom på ett helt annat ställe där jag aldrig lagt dom förr. Ibland letar jag efter saker som ligger helt framme.
Tack Alla. Känner mig lite bättre nu. Ska försöka fara och jobba i morgon. Har haft en dag idag som jag helst ville bara sova. Men inte kunde ju jag hålla mig härifrån heller.