'Middag' 14 september
Jag är på riktigt bra humör idag. Även om jag är pankare än jag kan komma ihåg att jag varit nånsin förut och livet i stort är jäkligt tufft just nu, så träffade jag iaf en riktigt bra läkare idag när jag var på vc. Sedan när jag kom hem tog jag med mig buskatten ut i det underbara vädret för att morsa lite på grannens katt Simon. Det gick jättebra, från början när min busa träffade på honom var hon (nästan) skräckslagen och fräste och gapade 'att han minsann skulle hålla sig ifrån henne'. Nu fräser hon bara lite fisförmämnt och låtsas inte se honom. Han å andra sidan ser väldigt förvirrad ut över den där spetiga lilla morrhoppan som spottar ur sig fula ord (antar jag). Han är väl sådär tre ggr så stor som henne, snälle store Simon :) - som är en svart och vit huskatt. Sedan var det en man som var ute med sin lilla dotter och frågade om det var en sphynx (han såg henne bara på håll först, men buskatten är ju en cornish för er som inte vet det) så då pratade vi lite om katter vs hundar osv. Hans fru och lilla dotter ville ha en sphynx tydligen, men han var mer inne på hund =) Hoppas ni har en bra dag också :)

Visst är det skönt med de där dagarna som bara känns så BRA, trots att det finns mycket saker som är motiga!
Själv är jag ganska nöjd med att jag börjar hämta mig från förkylning och känner lite smak igen.
Dock är jag mindre nöjd med det faktum att jag "slarvat bort" ett par saker jag väldigt väl behöver just nu - "smarta ställen" är för den som inte vet mitt mellannamn…
Annars har det varit en väldigt mild fin solig dag i Sthlm. Men det är kyligt nu på kvällen.
Här var det förkylt. Tur att min mor hjälper mig, trots att hon är pensionär, på jobbet. Borde nog ligga hemma, men envis som man är så. Jag tar det mycket lugnt. Cykeln har fått stå några dagar nu. Kroppen får reda upp förkylningen själv, blir ju aldrig kvitt den om jag stoppar i mig massor med mediciner. Lite vitaminer kan den få, men där går gränsen.
Annars blev det inte mycket gjort idag. Var och handlade. Jr har haft idrottsdag i skolan. Han kom jättestolt hem för han hade fått en medalj och ett diplom. Hade varit roligt att tävla.
Räknar ner. Om en vecka kommer domen. Då vet jag om min tillvaro går i kras eller inte.

Jaha, så slutar den här bra dagen mindre bra :( Just nu har jag bara lust att gråta.
Låg och myste med missen och upptäckte en knöl på henne. Väldigt liten, sitter strax ovanför 'armbågen' på bröstkorgen vänster fram. Kanske 5mm i diameter. Inte en bröstkörtel, sitter för högt upp, och inte lymfkörtel heller tror jag, sitter för högt upp även för det (tror jag alltså). Avvaktar väl några dagar, men om den inte försvinner så blir det veterinär nästa vecka. Jag har ju ändå tänkt boka en tid för att göra allergitest och ev få kortisontabletter, nu när jag vet på ett ungefär vad hon reagerar på när det gäller foder. Hon har fö nu ätit RC Exigent, visserligen bara lite varje dag, men det verkar som om det funkar. Hon är faktiskt riktigt bra i huden just nu.

Det är inte helt ovanligt med fettknölar, så tänk goda tankar så gott det går, Sally, hon är ju bara en ung liten kisseplutt, inte borde det vara någon fara för något annat.

Ja, Pia, jag hoppas att det är nåt enkelt, som en fettknöl, men just för att hon är så ung så var det väl inte det jag tänkte på i första taget. Hundar kan ju få sådana men oftast när de är rätt så gamla. Men det kanske är annorlunda med katter?

*Dubbelpost?*

Titti - håller verkligen alla tummar och tår att det löser sig på bästa sätt för er allaihopa (ffa så att Jr mår bra förståss).

Såvitt jag vet, jo då fettknölar kan även unga katter få.