Katter iFokus

Katter

Etiketterbildtrådarvideoklipp
Läst 12592 ggr
cosmonita
0

Grå (blå) Katter

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ni som har grå katter sätt gärna in en bild på dem. Jag har själv två stycken helgrå kissar, mor och son. Gillar färgen jättemycket, därför skulle det vara kul att få se fler grå skönheter.

På bilden Albert 4 år

Veduran
0

Håller med dig om att blå katter är något särskilt :)

Destany
0

Lille Zorro pojken

Pia
0

Blå färg på katt, det är lite lyxigt på något vis. Jag har ingen helblå kisse numera, men min första britt var blå och det har ju blivit några ungar genom åren i den färgen. T ex Cordelia på bilden, numera snart 11 år.

Veduran
0

Men en så otroligt söt Cordellia! :) Måste nog ha mig en Britt jag också någongång, så fina!!! Nå, jag vill ha många katter jag men jag nöjer mig med Theo och Vilda så länge

Pia
0

Tack, Veduran, här är hon som vuxen:) Jo du, en britt i vart hem skulle garanterat göra folk mer harmoniska…;)

Pia
0
EddaM
0

Gillar blåpaddor, tänkte ha det någon gång=)

Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!

S*Luddhuvet´z

Pia
0

Typ en sådan häringa då kanske…:)

EddaM
0

Åhhh nu smälte jag. Guuuud så söt. Ja en sådan kanske det blir=)

S*Luddhuvet´z

Pia
0

Låter som ett bra val:)

EddaM
0

Ja någon gång så skall jag köpa mig en britt=) Men först skall jag ta en kull en på min skogis=)

S*Luddhuvet´z

Pia
0

Så där känner jag med, bara en av "en sådan ras" mitt bland alla de andra. I just den färgen, som en katt bland hermelinerna ungefär. Som grädde på moset, prinsessa på ärten…:)

EddaM
0

*ler* Det blir det onekligen. Den enda korthåriga om inte annat=)

S*Luddhuvet´z

Pia
0

Oj fel länk i #5, det skall vara den här Det kom en julhälsning

Cordelia som vuxen.

[helenal]
0

vad söta!vill me ha ngn raskatt ngn när mina katter har blivit äldre och trökiga;)

Bima
0

Här är vår lilla Myra Blå. :)

kickboard
0

Ett tag hade vi flera blå(grå) huskatter och jag gillar dem skarpt. Tyvärr ingen bild, men när jag se era bilder vill jag bara ha en till sån katt.

[helenal]
0

pia: hur många katter har du nu? föder du fort upp? e de inte hemskt att lämna infrån sig dme söta kattungarna sen.. hur väljer du bra hem,vad tittar du på va de e för köpare'?

Hipstercia
0

Här e Laban

Pia
0

helenal, jag tar ca 1 kull/år. Jag säljer bara katterna som innekatter, ej som ensamkatter till hem med långa arbetsdagar eller till småbarnsfamiljer såvida barnen ej har stor vana vid djur/katter. Sedan lär man sig ju med tiden att leta efter signaler hur pass seriösa folk är när man pratar i telefonen, när spekulanter kommer hit och hälsar på, hur de hanterar katterna, vilka typer av frågor de ställer… Man lär sig med tiden att gosa för fullt med de små men ändå veta att man skall lämna ifrån sig dem, att de skall flytta till nya, bra hem.

Hipstercia, oh så fin Laban är!