Katter iFokus

Katter

Etikettvila-i-frid
Läst 1127 ggr
Calibra
0

Disa

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det är några år sedan Disa försvann..  Sprang på en gammal bild som jag genast scannade in. Hon var speciell!

Scilla
0

Vilken sötnos, ser allt lite ertappad ut!

Calibra
0

jodå, hon hade mycket saker för sig i smyg :)

Scilla
0

"Har någon gjort något så var det inte jag!" Den blicken känner man igen…

[helenal]
0

försvann hon bara*?för hur längesssen?va hon utekatt?så ghemskt när sånt händer..mab vet inte om de  elevande eller döda.

Calibra
0

Hon försvann inte på det sättet.. ska försöka hålla det kort:

Jag flyttade ifrån min dåvarande sambo, hem till mor, som vägrade att ta emot en katt, så jag bad sambon att ha henne tills jag hittade en lägenhet. ett par veckor senare berättar fd sambon att han hade avlivat Disa eftersom det var för jobbigt att ta hand om henne…

Disa var en innekatt. Visserligen väldigt knasig, men ändå. Jag misstänker att det var ett sätt att hämnas på, vilket i sig är ännu knäppare.

Behöver jag berätta att jag inte pratar med den idioten längre? ;)

[helenal]
0

ooooj hur kan han göra såå!!de finns ju katthem i värsta fall!eller så skule du kaske kunnat övertala din mamma?fyfan va hemskt..tänk den killen som du älskat en gång i tiden..stackars oskyldiga katt!!! hur gammal blev hon?får man avliva katter bara så?

Pia
0

Vilken idiot, vilket otroligt grymt sätt att hämnas på, somliga människor…:(

Hon ser verkligen väldigt speciell och söt ut!

Titti
0

Vilket "skitstövelaktigt" beteende. Så där gör man bara inte. Skrikandes

Calibra. Jag förstår att du inte alls vill tala med honom mera. Jag skulle göra detsamma om min sambo skulle göra så med våran katt på det viset, i samma situation.

Pia
0

Inte första gången man hör om något sådant dock, för j-igt är vad det är:(((

Håller med, helenal, tänk att det var den man älskade en gång som beter sig så…

Calibra
0

det är just det som är skrämmande, när någon gör något helt otänkbart.. Disa blev bara 3,5 år..

[helenal]
0

:(hur länge va ni ihop då?han borde ha en fet smäll!

Calibra
0

det var nästan 6 år som vi höll ihop.

helenal, det kan du gärna få ge honom :)

skämt åsido, han straffas nog rätt hårt redan som det är. Från att ha ett normalt liv, med många vänner, sambo, jobb, bil, och radhus till att vara arbetslös, utan vänner… ja, han mår nog som han förtjänar.

[helenal]
0

jo på så sätt. så gör han de. synden straffar sig själv…

Jenka
0

Usch så hemskt :(

Scilla
0

Mitt ex hade en katt med fyra fruktansvärt söta ungar när vi träffades. När dom blev 12 veckor så tyckte jag vi skulle försöka bli av med dom. Han pratade runt lite med folk han kände, men ingen kunde ta en katt just då. Jag ville sätta ut en annons och erbjöd mig fixa och betala det, men han vägrade. Varför? Jo för att han bodde så långt från allting, och ville inte att folk skulle behöva åka fyra-fem mil enkelväg för att kolla på dom… Idiot, det väljer väl dom! Min kompis hade annons ute på sina ungar och hänvisade en köpare till mig så vi blev av med en av ungarna. Sen skulle killen flytta in till stan för sommaren och vips hade han låtit grannen skjuta ungarna och mamman… Han tyckte hon mådde så dåligt som innekatt. Jag kan säga att det tog slut rätt fort…

[helenal]
0

men herrejösses vad killar är idioter!har de inga känslor?hur kan någon med att skjuta en mamma med tre kattungar? hade du någon egen katt också eller var alla "hans"?

Scilla
0

Han tyckte att katter är katter, det finns alltid fler eller nått sånt. Nu har han en ny…

Jag hade två favoriter, speciellt en av dom som var världens mysigaste. Hon hette Julie, nästan som min Julia.

Scilla
0

Här är bild på Kerstin, Julie och Sara

[helenal]
0

men du har skaffat en katt själv nu också efetr de tog slut med honom eller hade du en egen ud ner tiden ni va ihop:)? Hur längessen va detta?

Scilla
0

Och lilla Tess som fick ett nytt hem. Hon var lite egen, skulle aldrig ha valt henne. Vi fick jaga henne en halvtimme för att dom skulle få med sig henne, hon fräste och var arg. De andra kattungarna ville hälsa och var jättetrevliga. Men dom tyckte hon var fin för hon var mörk…

Scilla
0

Oj, bilden kom inte med.

Scilla
0

Jag hade Julia hemma hos mina föräldrar då. Henne hade jag från att jag var 7 till 21. Sen så köpte jag Selma för några veckor sedan tillsammans med min underbara icke-köttätande djurälskande sambo.

[helenal]
0

hon va jätte söt1vad har du för katt nu?

Scilla
0

Selma är en sorrelfärgad abessinier.

Pia
0

Usch så ledsamt, Scilla, speciellt när man får se bilder på de små liven och vet hur det tog slut…

[helenal]
0

förstår inte hur han kunde.Men kan man abra avliva så? för det handla rju om mord,omk inte katten lider eller är jätte sjuk då!

coockie_87
0

jag bli gråtfärdig när jag läser allt, för har själv problem med killen, men jag ska ta med mej alla, men om jag ska flytta till mina föräldrar så går det inte, så jag vet inte vad jag ska göra om det tar slut! jag förstår mej inte på killar, så känslokalla. synd att det inte finns nån lag mot sånt bara,

[helenal]
0

ska du å din killle gå isär?jo de  ejobbigt..för man kan inte alltid ta emd sig katterna hem!hur många katter ha rdu? min mamma ve tinte ens om att jag har skaffat två katter, flyttade hemifrån med pojken i  söndags nämligen så ahr inte nömt de ännu! min kille gillar katterna,men efetrsom de e mina katter och de tar slut mellan oss blir d eju jag som får ta med mig dem.. emn så kan man inte alltid tänka för då kan amn ju inte göra nått!

coockie_87
0

aa kanske vet itne än, är ett uppehåll just nu, jag har 3 och min mamma och pappa har 2, så det blir många, och dom går inte så bra ihop heller Gråter vi köpte 2 när vi flytta ihop, men snuttan tyr sej bara till mej, när david ska ta henne springer hon oftast, och lillen tyr sej oxå till mej, det är turbo som är hans. får gratulera =) hoppas det går bra för dej =)

coockie_87
0

jag har kollat upp lagen och man måste ha ett speciellt tillstånd för att få avliva en katt, även en vildkatt =)

Scilla
0

Jo, man ska ju ha tillstånd, men det är nog få som bryr sig. Mina kattungar tog bonden i granngården "hand om".

Vad jobbigt coockie_87, hoppas det löser sig! Det är jag som står som ägare till Selma och jag betalade så separerar vi är hon min.

Helenal Vad tror du föräldrarna säger då? Hur gammal är du förresten? Tja, det inte riktigt som om du kom hem med barn iaf. ;)

[helenal]
0

hahahha säg inte de:) mamma tycket inte om katter:( men men.. vi har varit tillsammans i två år så aa hoppas på de bästa! jag e 19 år!! hehe.dudå?

cookie:) jag å min kille har me haft uppehåll.. de löser sig alltid.. har du frågat dina flräldrar om katterna kan vara hos dem tills du kanske hittar ett eget i värsta fall?